BMW X5 - tíz szál gyertya a születésnapi tortán

2 beszólás

Tíz évvel ezelőtt, a North American International Auto Show-n mutatta be a BMW a SAV (Sports Activity Vehicle) kategória első aszfaltjáróját, az X5-öst.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Az elsősorban az amerikai piac igényei miatt kifejlesztett első generációs, összkerékhajtású, ötajtós SAV-ot 1999-ben Detroit-ban mutatta be a BMW, az azóta eltelt egy évtized alatt 845 000 darabot adtak el világszerte. Magyarországon a bevezetés óta több, mint 1100 példány kelt el, ezeknek közel a fele már az xDrive-val, a továbbfejlesztett, intelligens 4x4-es hajtással szerelt második generációs X5-ös. Az amerikai BMW-üzemben, Spartanburg-ban gyártott luxus-SAV hétüléses változatát 2006 őszén mutatták be. Jelenleg három "X"-es modellből lehet választani, de az X3, X5, X6 mellett a bajorok kínálata az idén az X1-essel is bővül.

Az amerikai piacon ugyanakkor a márka - meglepő módon - veszít népszerűségéból, az egyik legnagyobb tengerentúli szaklap, a Motor Trend szavazásán leelőzve a BMW X6-ost, a Subaru Forester kapta a Sport Utility of the Year 2009 díjat. A Forester kisebb motorjával jobban gyorsul és kevesebbet is fogyaszt, mint az X6-os.

A nálunk legkelendőbb modellt, az X5 3.0d xDrive-ot 235 lóerős, hathengeres soros motor hajtja, amely 520 Nm csúcsnyomatékát már percenként 2000-es fordulattól leadja. A háromliteres dízellel 8,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra, átlagos fogyasztása 8,2 liter gázolaj 100 kilométerenként.