A Mitsubishi a fékre lépett - ismét az amatőröké lesz a Dakar?
Szögre akasztotta a slusszkulcsot a legsikeresebb gyári csapat.
A video lejátszásához Flash Player szükséges!
A Mitsubishi bejelentette, hogy kiszáll a tereprally versenyekből. - A világgazdasági helyzet hirtelen romlása arra késztetett bennünket, hogy visszafogjuk a kiadásainkat - indokolta döntését a gyár. Nyomós érv. Rossz nyelvek szerint mégsem ez a visszavonulás valódi oka, hanem a gyári csapat gyenge dél-amerikai szereplése. Mint emlékezetes, az idei Dakaron a gyáriak legjobbja a 10. helyezett Joan Nani Roma - Lucas Cruz páros lett - míg az igazi menők, Alphand, Peterhansel és Masuoka a verseny feladására kényszerültek. Nem vált be az idén debütáló vadonatúj csodafegyver, a dízelmotoros Racing Lancer sem, ami szintén komoly presztizsveszteséget jelent marketingszempontból. - Nagyon sok pénzt fektettünk az új versenyautó fejlesztésébe, de úgy tűnik, még nem tökéletes, tehát további befektetések lennének szükségesek a fejlesztéshez. Ehhez a forrást azonban a jelenlegi helyzetben nem tudjuk megteremteni. Egyszerűen nincs értelme tovább versenyezni, ha csak az ablakon dobjuk ki a pénzt - nyilatkozta a bejelentés kapcsán Osamu Masuko, a Mitsubishi elnöke. A legutóbbi pénzügyi évben a Mitsubishi Motors 60 billio yent (670 millió dollár, 147 milliárd forint) veszteséget könyvelt el a drasztikusan lecsökkent autóeladásoknak köszönhetően.
A márka visszalépése magának a Dakarnak is óriási veszteség. A hagyományos sivatagi show-n a Mitsubishi a harminc futamból eddig huszonhatszor indult és 1985 óta tizenkétszer meg is nyerte az autósok versenyét. 2001 és 2007 között egyfolytában hétszer győzött a gyári csapat! A legnagyobb menők, így Stephane Peterhansel, Hiroshi Masuoka, Jean-Pierre Fontenay, Bruno Saby, Luc Alphand, Jutta Kleinschmidt egyaránt "háromgyémántos" autóval értek a csúcsra. Az elnök szerint ők természetesen tovább versenyezhetnek valamelyik másik csapatnál, vagy bérbe vehetik a versenyautókat is.
A döntés más szempontból is érzékenyen érintheti a Dakar szervezőit, mivel az autósoknál a gyári csapatok közül az utóbbi időben már csak a Mitsubishi, a Volkswagen és a BMW versengett, így aztán most az élmezőnyben csupán párharcra szürkül a viadal. Persze ennek még az is feltétele, hogy a németek ne döntsenek hasonlóan... Lehet, hogy ismét az amatőröké lesz a Dakar?
A "három gyémánt" 12 győztes párosa:
1985: Patrick Zaniroli - Jean da Silva
1992: Hubert Auriol - Philippe Monnet
1993: Bruno Saby - Dominique Seriyes
1997: Kenjiro Shinozuka - Henry Magne
1998: Jean-Pierre Fontenay - Gilles Picard
2001: Jutta Kleinschmidt - Andreas Schulz
2002: Hiroshi Masuoka - Pascal Maimon
2003: Hiroshi Masuoka - Andreas Schulz
2004: Stephane Peterhansel - Jean-Paul Cottret
2005: Stephane Peterhansel - Jean-Paul Cottret
2006: Luc Alphand - Gilles Picard
2007: Stephane Peterhansel - Jean-Paul Cottret
Mitsubishi - Dakar galéria
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen