Arctic Trucks Polar Challenge - fagyálló Hilux-szal a Déli-sarkra

Több, mint 3200 kilométert küzdöttek -30 fokos zimankóban, havas, jeges terepen a Toyoták.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Nem sétakocsikázásra indult az a néhány bátor kutató és sportember, aki vállalta, hogy az egyik brit TV-állomás sikeres 2007-es Északi-sarki expedíciója után az akkor bevált Toyota Hilux-okhoz hasonlóan kialakított autókkal meghódítja a Déli-sarkot is. Még szélesebb gumikkal, még magasabb alvázon...

Az expedícióhoz a négy duplakabinos Hilux-ot ezúttal is a sarkvidéki járművek építésére specializálódott Arctic Trucks cég készítette fel Reykjavik-ban. A 3200 kilométeres túrát természetesen a Toyota szervezte, azzal a céllal, hogy bebizonyítsa: az örök hó és a jég birodalmában a Hiluxok sokkal hatékonyabbak, mint a lánctalpas hómobilok. A túra során aztán valóban kiderült, hogy nemcsak gyorsabbak, de több személyt és felszerelést is képesek szállítani, és háromliteres D-4D motorjuk kevesebbet fogyaszt, ráadásul tisztábban is üzemel, mint a hasonló célra gyártott Snowcat-ek. A lánctalpak hiányát egy speciális kompresszorral pótolták, amellyel a laposra eresztett gumikat tudták ismét felpumpálni. Ha ugyanis hóbuckákon kellett átkelni, a laposabb gumik jobban tapadtak a magas hóban és az autó az egyedi építésű, másfél tonna teherbírású utánfutókat vontatva sem akadt el. Ezeken az utánfutókon helyezték el az üzemanyagos hordók mellett többek között azt a berendezést, amellyel útközben - felhasználva a motor termelte hőt - megolvasztották a havat.

A Hilux-igáslovaknak jelenleg jó hasznát veszik annak a 778 kilométeres síversenynek a versenyzői és szervezői, akik az Amundsen Omega3 elnevezésű versennyel a két rivális sarkkutató, Roald Amundsen és Robert Scott egykori expedíciójának állítanak emléket.