Ford Ranger Wildtrak 2009 - a csendes munkatárs

Frissebb, fiatalosabb lett a platós terepes.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Alaposan felfrissült 13. születésnapjára a Ford robusztus igáslova, a Ranger. A tavaly bemutatott Ranger MAX Concept ihlette, Thaiföldön gyártott pick-up Európában először a márciusi genfi Szalonon mutatkozott be, ezekben a napokban már a hazai kereskedőknél is megrendelhető. Kétféle motorból, három kabinvariációból - Single Cab, RAP (Rear Access Panel) Cab, Double Cab - és négyféle felszereltségi szintből lehet választani. A kisebbik, 2.5 literes Duratorq TDCi turbodízelmotor 143 lóerős, a 330 Nm nyomatékkal, a nagyobb, 3.0 literes, 156 lóerős turbodízel nyomatéka 380 Nm. Figyelemreméltó, hogy a csúcsnyomatékát mindkét motor már 1800/perc fordulaton leadja, maximális vonóerejük 3 tonna. A terepre szánt 4x4-es, felezős változat mellett változatlanul megtartották a kínálatban a csak hátsókerékhajtású 4x2-es változatot is, újdonság viszont, hogy a 2.5 literes duplakabinos is rendelhető ötfokozatú, automata váltóval. A 4x4-es változat 49 fokos borulási szöge, illetve a 34 és 20 fokos első és hátsó terepszöge biztos talajfogást ígér nehéz terepen is. Valamivel több, mint 20 centis szabad magasságát és 750 mm-es gázlóképességét Ausztráliában és Nepálban, a Himaláján tesztelték.

A 2009-es modellévű változat "új arcot" is kapott, megváltoztak a fényszórók, újratervezték a krómozott hűtőmaszkot, a lökhárítót és a motorháztetőt is. A dizájnerek nem kímélték a platós farát sem, hatalmasra nőttek az átlátszó búrájú hátsó lámpák. A Wildtrak változatnál a nagyobb külső visszapillantó tükrökbe LED-es irányjelzőket építettek, alattuk a sárvédőkön jól mutat a sportos hatást erősítő szellőzőnyílás. Érdekes, de nem teljesen eredeti megoldás a négyszemélyes, B oszlop nélküli RAP kabinváltozat: az ajtók egymással szemben nyílnak. A szimplakabinos, létravázas kivitel alkalmas arra is, hogy a plató helyére akár 2,2 méter hosszú speciális felépítményt szereljenek rá. A szimplakabinos és a RAP kabinos modellek megrendelhetők alvázas (felépítmény nélküli) verzióban is.

A vásárlók négy felszereltségi szint közül válogathatnak a belépőmodelltől, az XL-től kezdve az XLT-n és a Limited-en át a már-már luxusszintű Wildtrak-ig. A motor- és váltóválaszték a Limited sorozatban a leggazdagabb, ahol a 2.5 literes Duratorq TDCi motorhoz manuális vagy automata váltó is rendelhető, míg a 3.0 literes csak automata váltóval kapható. A Wildtrak modellnél a 3.0 literes motorhoz manuális váltó tartozik.