Mazda CX-7 - egy amerikai Párizsban

Észak-Amerikában és Japánban már több mint 46 000 darab CX-7 talált gazdára. Európai változata 30 százalékban különbözik a világ más pontjain forgalmazott modellektől.

Mazda CX-7

A CX-7 modellért felelős 15 fős mérnökcsapat az észak-amerikai változatot vette alapul, és abból fejlesztette ki az európai elvárásoknak megfelelő modellt. A Frankfurt melletti Oberurselben - ott, ahol a Mazda európai formatervező stúdiója is helyet kap - módosították a menetteljesítményeket, a vezethetőséget, a menetkomfortot, a felfüggesztési jellemzőket, a kormányzást, a fékrendszert, a blokkolásgátlót, a menetstabilizálót és az autó NVH (motor-, út- és szélzaj) jellemzőit. Vagyis összességében mintegy 30 százalékban átszabták az egészet az európai igények szerint.

Az elkészült európai CX-7-est a Nürburgringen, a Nordschleife-n és hegyi utakon tesztelték, a nagy sebességű menetpróbákat a németországi autópályákon, a téli teszteket pedig Észak-Európa leghidegebb részein végezték. A próbák során folyamatosan fejlesztették az amerikai CX-7-es 2.3 literes DISI benzines turbómotorját is. A végeredmény egy 191 kW/260 lóerős (az amerikai 244 lóerős) motor, 380 Nm nyomatékkal. Ez teljesítményében megegyezik a Mazda6 MPS motorjával, a hatfokozatú manuális sebességváltón át a CX-7-est 7,9 mp alatt gyorsítja 100-ra.

Az intenzív futómű-teszteket a Nürburgring „Zöld Poklában”, azaz a Nordschleife-n végezték. Megerősítették a kereszttartókat és az első rugótornyokat, a gumiabroncsok, a kormánymű hangolása, valamint az ESP beállítása is eltér az eredeti változattól.

Mivel már az alapmodell is ügyesen ötvözte a szabadidőautók és a sportautók előnyeit, kíváncsian várjuk az őszi hazai premiert.