Ferrari 458 Italia - frankfurti előzetes

Az olaszok új V8-as büszkeségének születésénél Michael Schumacher is ott bábáskodott: ő vállalta be a tesztelést...

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

- Büszkék vagyunk arra, hogy kifejezhetjük hódolatunkat Olaszországnak ezzel a csodálatos autóval, amely a hatalmas teljesítmény mellett olyan innovációt kínál, amelyet korábban egyetlen más modellnél sem értünk el - mondta Luca de Montezemolo, a Ferrari elnöke és csapatfőnöke, amikor bejelentette a márka legújabb szupersportkocsiját, a 458 Italia-t. A gyár nem véletlenül választotta a hagyományos típusjelzés mellé az Italia nevet - a 4.5 literes, V8-as szívómotorral szerelt újszülöttről mindaz elmondható, ami az olaszokat jellemzi: stílusos, kreatív, szenvedélyes és érzéki.

Az Italia külső formaterve a Paolo Pininfarina vezette olasz dizájnstúdió és a Ferrari Styling Center munkája, de a makett hosszabb időt töltött a Ferrari F1-es szélcsatornájában is. A 458 Italia alapvető formai megoldásaiban főként az F430-as és az Enzo jellegzetes vonásait fedezhetjük fel, de tervezői vélhetően valahol látták már az FXX Mille Chili eco-concept tanulmányautót is... Míg az autó elején a függőlegesre komponált, vékony, LED-es nappali fényszórók dominálnak, a hátsó rész leghangsúlyosabb eleme a középre helyezett három krómvégű kipufogócső - ezeken szólal meg a "muzsika", az összetéveszthetetlen Ferrari-hangzás.

A szélcsatornában elvégzett finomhangolásnak köszönhetően az autó karosszériája rendkívül áramvonalas lett, ráadásul nagy sebességnél az első légbeömlők lamellái megváltoztatják helyzetüket, az alsó burkolattal összehangolt hátsó diffúzor pedig kétszázas tempónál már 140 kg leszorító erőt termel.

A berlinetta illő módon vadonatúj fejlesztésű, igencsak pörgős motort kapott: a 4.5 literes közvetlen befecskendezéses V8-as 570 lóerős, a csúcsteljesítményt percenként 9000-es fordulatszámon adja le. Az 540 Nm maximális nyomaték hatezres fordulatnál jelenik meg, ezzel 3,4 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebessége 325 km/óra. Mindez a fürge, 0,06 másodpercnél is rövidebb kapcsolási idejű, duplakuplungos, hétfokozatú váltónak és az autó légies, alumíniumvázra épült, mindössze 1380 kg súlyú szénszálas-műanyag burkolatú karosszériájának köszönhető. A Ferrari mérnökeinek munkáját dicséri a 13,7 l/100 km-es, vegyes ciklusban mért átlagfogyasztás is.

A kétüléses, középmotoros 458-as futóművének kialakításakor elsősorban a 430 Scuderia fejlesztése közben szerzett tapasztalatokat használták fel, - és nem mellékesen Michael Schumacher észrevételeit, aki a többi F1-es pilótával együtt a kezdetektől fogva részt vett a tesztelésben. Így például a hétszeres F1 világbajnoknak is köszönhető a minden eddiginél stabilabb futómű, valamint a műszerfal és a kormány versenyautó-szerű, nagyon praktikus kialakítása. Az Italia-ban a Formula-1-es gépekhez hasonlóan a sebességváltó, az irányjelző, a fényszórók és az ablaktörlő irányítógombjai is a kormányról működtethetőek, csakúgy, mint a nagy, piros önindító gomb. A kormány alsó részén kapott helyet az F430-as-ból már ismert Manettino-kapcsoló is, amellyel ötféle vezetési program választható.

A fékrendszer nagy újdonsága, hogy amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, megnő a nyomás a fékrendszerben, a fékbetétek és a dugattyúk készenléti helyzetbe állnak, így minden korábbinál rövidebb idő alatt lehet lefékezni az "ágaskodó paripát": százas tempóról 32,5 méter alatt áll meg. Tervezői a Formula-1 világából vették át az elektronikusan vezérelt E-Diff differenciálművet és az F1-Trac menetstabilizátort is.

Ferrari 458 Italia galéria

Ferrari 458 ItaliaFerrari 458 ItaliaFerrari 458 ItaliaFerrari 458 Italia