Car of the Year 2010 - a legkisebbek lettek a legnagyobbak az Év Autói között

Az Arany és a Zöld Kormánykerék után a 2010-es Év Autója címet is elnyerte a VW Polo.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A 23 országból, a legtekintélyesebb európai autós szaklapok és magazinok szerkesztőiből verbuvált 59 tagú zsűri összesen 347 ponttal választotta a VW Polo-t a 2010-es Év Autójává. Az idei szoros küzdelmet jelemzi, hogy a döntőbe jutott 7 autó közül a Polo-nál is kisebb, három méternél rövidebb Toyota iQ csak 10 pont hátránnyal lett második, de 20 döntnök az első helyre jelölte. Az Opel az Insignia-val tavaly még az első helyen végzett, de a General Motors idei mélyrepülését a zsűri nem hagyta figyelmen kívül: a legújabb Astra jókora, 116 pontos hátránnyal csak harmadik lett. A Polo egyébként három hete az Arany Kormánykerék-díjat is elnyerte, háromhengeres, 1.2 literes BlueMotion változata pedig 3,3 liter/100 km-es fogyasztásáért Zöld Kormánykereket kapott a takarékos dízelek kategóriájában.

Az alapszabály szerint a Car of the Year címre csak olyan autót lehet jelölni, amely az adott év decemberéig legalább öt európai országban megvásárolható. A zsűrinek 25 pontot kell szétosztani és minimum öt autót kell rangsorolnia. Az értékeléskor fontos szempont az újdonságérték, és persze az, hogy takarékos, erős, szép és kényelmes legyen a jármű.

Az idén a 7 döntőst 33 modellből választották ki, a végső sorrend így alakult:

1. Volkswagen Polo (347 pont)
2. Toyota iQ (337)
3. Opel Astra (221)
4. ©koda Yeti (158)
5. Mercedes-Benz E-osztály (155)
6. Peugeot 3008 (147)
7. Citroën C3 Picasso (113)

Az eddigi "autós Oszkár"-szavazások alapján a Fiat-konszern nyolc saját, két Alfa Romeo- és egy Lancia-trófeával vezet, hat alkalommal a Renault, négyszer a Ford, háromszor a Peugeot nyert. A Volkswagen 1992-ben a Golf III-mal lett első, a cégcsoport másik tagja, az Audi 1973-ban a 80-assal, 1982-ben pedig a 100-assal nyert.