Karácsonyi örökzöld I. - gumipók vagy spanifer?

1 beszólás

Ez történik, ha minden kötél szakad...

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A német Autóklub, az ADAC karácsonyi intelmei az ünnepi készülődés egyik legfontosabb feladatáról, a "FA" beszerzéséről, de főként biztoságos hazaszállításáról szólnak. Az első jótanács: legjobb, ha a karácsonyfát lakásunkhoz közel vásároljuk meg és gyalogosan cipeljük haza!

A kisebb fákkal hosszabb úton sincs baj, azokat gond nélkül szállíthatjuk akár kilométereken keresztül is a csomagtartóban. Csak egy fontos szabályt kell betartani: a kilógó részt vörös színű "zászlóval" kell megjelölni!

A gondok a nagyobb fáknál kezdődnek, amelyeket már csak tetőcsomagtartón tudunk hazavinni. Talán hihetetlenül hangzik, de egy méretes fa súlya akár a 30-40 kilót is elérheti. Egy ilyen komoly tömeget már igen gondosan kell rögzíteni, ha nem akarjuk sem a saját, sem mások életét veszélyeztetni. Az ADAC tesztjéből kiderül, hogy egy frontális ütközés következtében a csomagtartóról leszakadó fa képes akár halálosan is megsebesíteni egy távolabb álló gyalogost, vagy betörni a másik autó szélvédőjét.

A fa rögzítéséhez tilos gumipókot használni! Ugyancsak nem alkalmas a rögzítéshez a legáltalánosabban használt spárga sem! A tesztből kiderül, hogy 50 km/órás sebesség mellett egy esetleges ütközéskor a 32 kilós fa súlya 750 kilogrammra nő és ekkora erővel vágódik előre. Melyik gumipók vagy milyen vastag spárga bír el ekkora súlyt?

A legjobb, ha a fát a csúcsával hátrafelé helyezzük el a csomagtartón és rakományrögzítő hevederrel, úgynevezett spaniferrel kötjük le. Az előrecsúszás elkerülése érdekében a hevederrel először tekerjük körbe a fa törzsét, majd úgy fűzzük át a csomagtartó oldalsó merevítőjén, hogy se előre, se oldalirányba ne tudjon elmozdulni. Ugyanígy kell rögzíteni hátul is, végül mindkét spanifert feszítsük meg alaposan.