Chainlink Extreme 4x4 - mi ez a tárgy, fiatalok?

Talán traktor? - Neeeeem! Talán kombájn? - Neeeeem! Lépegető exkavátor? - Neeeeem! Hát akkor mi ez?

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Az amerikai Cameron Carlson igencsak bedurvult, miután eldöntötte, hogy megépíti a Sziklamászót. Legyen majd mivel menekülni, ha eljön a világvége...

Az ezermester offroader főként abból főzött, amit otthon talált, így került a Chainlink 4x4-be a régi családi autó, a '93-as Ford Mustang Cobra ötliteres, injektoros V8-asa, a szintén Ford gyártmányú, C4-es háromsebességes automata váltó és egy Ford Bronco-ból kiszerelt terepváltó.

A légrugózású szörnyeteg már ezekkel a fődarabokkal is főszerepet kaphatna egy új Mad Max-sorozatban, de a Chainlink ezeken kívül még két technikai kuriózummal is kiemelkedik a többi extrém terepjáró közül. Kerekei az extra hosszú lengőkaroknak köszönhetően több, mint 2 méter hosszú utat tehetnek meg függőlegesen fel- és lefelé mozogva, ráadásul a hidraulikus vezérlés gondoskodik arról, hogy a vezetőfülke (ketrec?) sziklás terepen is mindig vízszintes helyzetben maradjon. Természetesen ilyen hosszú felfüggesztés mellett a kardán-hajtás szóba sem jöhetett, ezért - és itt a második technikai bravúr: a kerekeket - 2:1 arányú Hummer-felező közbeiktatásával - lánc hajtja egyenként, külön-külön! A vezetőülés alá beépített ARB gyártmányú, sűrített levegős differenciálzár a lengőkarokba szerelt hajtás felső tengelyéhez csatlakozik, 0,1 másodperc alatt zár vagy nyit.

Miután Carlson íly módon újradefiniálta a terepjáró fogalmát, a pletyka szerint az is komoly gondot okozott neki, hol próbálja ki először a gólyalábakon lépegető, acélcsőből épített, 2,6 tonnás traktort... Végül Észak-Kalifornia sziklái mellett döntött, ott készült a video.