Ford Ranger - 80 centis vízben, snorkel nélkül

1 beszólás

A tesztek során kapott hideget, meleget. A gőzmozdonyt már csak úgy ráadásként akasztották rá...

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Az új, 2012 modellévű Ranger igazi világmodell, Ausztráliában tervezték, Thaiföldön, Dél-Afrikában és Argentinában gyártják és több mint 180 országban forgalmazzák majd, - valamikor a nyár végén.

Az új "globális ovális" regular, super és duplakabinos változatban, 4x2-es és 4x4-es hajtással, összesen ötféle variációban készül. A motorválaszték a 2.2 literes, négyhengeres Duratorq TDCi-vel indul, a 150 lóerős dízelmotor nyomatéka 375 Nm. Az igazán királyi motor a 3.2 literes, 200 lóerős, öthengeres soros dízel - 470 Nm nyomatékkal, de lesz egy 166 lóerős, 226 Nm-es benzines változat is, ehhez az LPG-üzemhez szükséges kiegészítés is rendelhető.

A pickup-oknál általában ritkaságnak számít a hatsebességes váltó, de az új dízelmotoros Ranger-hez még automata változatban is rendelhető. A szekvenciális automata váltó nagy előnye, hogy a vezető a terepviszonyoknak megfelelően manuálisan felülbírálhatja az automata által beállított fokozatot. Egy okos újításként az automataváltó felismeri, ha az autó lefelé ereszkedik a lejtőn, ilyenkor bekapcsol a Grade Control Logic és a váltó automatikusan visszakapcsol - ezáltal a motorfék is rásegít a lassításra.

A másfél tonnával terhelhető platós vonóereje 3350 kg, az összkerékhajtás elektronikusan kapcsolható a konzolról; a szintén elektronikusan kapcsolható hátsó differenciálzár pedig opcionálisan rendelhető. A Hill Launch Assist, azaz az emelkedő-segéd még 60%-os lejtőn is képes "felhúzni" a rakottan 3200 kg súlyú autót, a lejtmenet-rásegítő Hill Descent Control pedig önállóan fékez a lejtőn, még akkor is, ha a vezető nem lép a fékre.

A Ranger alján a sérülékenyebb részeket haspáncél védi, az autó szabad magassága 24 cm. A kulcsfontosságú elektromos alkatrészeket és vezetékeket valamint a légbeömlő nyílásokat sikerült olyan magasra elhelyezni a motortérben, hogy a Ranger gond nélkül képes átgázolni akár 80 centiméter mély vizen is. Igaz, csak lassan...

A Rangert, ahogy ez egy globális modellhez illik, a legmostohább körülmények között tesztelték Ausztráliában, Dubaiban, Thaiföldön, Észak- és Dél-Amerikában, Svédországban valamint Dél-Afrikában. Útközben mindenütt kapott hideget-meleget, hajtották trópusi esőben, havas hegycsúcsokon és száguldó patakokon át, sivatagi és kátyús utakon egyaránt. A prototípusok összesen több, mint egymillió kilométert futottak és megszámlálhatatlanul sok órát töltöttek a tesztpadokon. Egy globális modellel a Ford nem hibázhat...

Az új Ranger ősszel érkezik a kereskedőkhöz.