Tesla Model X - kétmotoros, hétszemélyes villany-SUV sportanyukáknak

Az előjegyzés máris elkezdődött...

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A kaliforniai Tesla Motors először 2007-ben "mutatta magát". Első, tisztán elektromos hajtású modelljük, a Tesla Roadster 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 210 km/óra a maximális sebessége. Az akkoriban még igazi technikai kuriózumnak számító villamosban 6831 darab, 450 kilónyi laptop-akkumulátor tárolta az energiát. Ebből a modellből három év alatt 1 800 darab kelt el. 2012-ben dobták piacra a Model S sedant, az idei évet pedig máris egy nagyszerű újdonsággal indították, bemutatták a kétmotoros, összkerékhajtású villamost, a Model X SUV-ot.

A hangtalanul suhanó, zéró emissziójú, a környezetet még a fáradt olajjal sem terhelő járműcsalád legújabb tagja elsősorban családi autónak készült. Elon Musk, a Tesla Motors ügyvezetője szerint a Model X a "kívül nagy - belül kicsi" crossover és a belül is nagy egyterű kombinációja, más megfogalmazás szerint igazi családi SUV, azaz tágas és kényelmes szabadidőautó. Az egy, vagy igény szerint két, átszámítva 402 lóerős villanymotorral hajtott autó ezzel újradefiniálja a SUV kategóriát, annak ellenére, hogy a gyártó cég említést sem tesz holmi terepjáró képességről. A Model X aszfaltra készült és kiválóan alkalmas arra, hogy a sportanyukák elfuvarozzák vele csemetéiket edzésre... Stabilitása páratlan, a padló alá épített akkumulátorcelláknak köszönhetően az autó súlypontja minden hasonló modellnél alacsonyabban van. 60 vagy 85 kWh-s akkumulátorral rendelhető, attól függően, hogy az egy- vagy a kétmotoros kivitelt választjuk. Ha tempomattal sikerül tartani a 90 km/h-s sebességet, a nagyobb aksival egy feltöltéssel akár 440 km-t is képes megtenni. Ez utóbbi esetben a két motor együttesen 830 Nm nyomatékot produkál az indulás pillanatában...

A Model X a Model S alapjaira épült, hajtáslánca szinte páratlan az EV-kategóriában. Három üléssorban hét utas fér el benne, az utasok kényelmes be- és kiszállását - ebben a kategóriában először - hátul felfelé nyíló ajtók, a "sólyomszárnyak" segítik. A szárnyaknak köszönhetően az autóba "be is lehet lépni" és fel lehet benne állni, például akkor, amikor a gyerekekkel van teendő. Az utasteret a cég a saját megfogalmazása szerint "az utasok köré építették", és otthoni kényelmet ígér a hatalmas, tablet számítógépre emlékeztető középkonzol is. A családi poggyászt elöl és hátul is jól elrejtik a méretes csomagtartók.

Az autó gyorsulása a prémium márkájú sportkocsikat is megszégyeníti: a kétmotoros Model X Performance kevesebb, mint 5 másodperc alatt éri el a százas tempót!

Mivel 2013 végéig, 2014 elejéig még várni kell rá, van időnk összespórolni azt a kb. 60 000 dollárt, amennyibe az egymotoros, fapados változat kerül.