Add to Google    RSS

LADA 4x4 Urban - Lenin élt, Lenin él, Lenin élni fog!

4 beszólás

Majakovszkij történelmi próféciája majdnem bejött, azzal apró különbséggel, hogy Lenin LADA-ként reinkarnálódott...

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Novembertől Euro 6-os motorral nálunk is kapható lesz a LADA Kalina és Granta, valamint a LADA 4x4 Urban, leánykori nevén a LADA Niva. Az AVTOVAZ szigorú feltételeket szabott a márka hivatalos hazai importőrének; a LADA Hungary Disztribúcióval szemben a megbízhatóság, a megfelelő financiális háttér, a komoly autós múlt, a minőségi szolgáltatás és a szakmai tapasztalat alapkövetelmény volt.

A LADA márka hatalmas változáson ment át az elmúlt években. A gyár egyik első lépése volt, hogy 2013-ban felkérték a szakmai körökben nagy tekintélynek örvendő svéd autómogult, Bo Anderssont, hogy vezesse be a LADA márkát Európába. A General Motors egyik korábbi csúcsvezetője híresen szigorú ember, ma már kemény tempót diktál a gyárban és személyesen ellenőriz minden részletet. A felső vezetésbe került Steve Mattin, brit autódesigner is, jelenleg az ő irányítása alatt dolgozik az AVTOVAZ tervező csapata. Mattin nevéhez olyan modellek formatervezése fűződik, mint a Mercedes ML, vagy a GL Class.

A háromajtós LADA 4x4-est jelenleg az orosz piacra 83 lóerős, 1690 cm3-es, injektoros benzinmotoral szállítják, a motor 4000/perc fordulaton adja le a maximális, 129 Nm-es nyomatékot. A hajtás ötfokozatú kézi váltón keresztül jut a három differenciálművön át a négy kerékre. Az autó fogyasztása a gyári adat szerint 9,7 l/100 km. Maximális sebessége 142 km/óra, 17 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A korábbi, - 38 éven át összesen kétmillió példányban gyártott - modellhez képest újdonság, hogy a lökhárítókat színre fújták és modernebb hatású műanyag betéteket kaptak. A kabin belseje nem sokat változott, ám kulturáltabb lett, jobban szigetelték és a kényelmesebb üléseken kívül motoros az ablakemelő, elektromosan állíthatók a tükrök és az alapfelszereltségbe tartozik a manuális légkondi.

Az importőr tervei szerint a Lada olyan autó lesz, amely az átlagemberek számára is "lehetővé teszi, hogy megérezhessék egy új autó semmihez sem hasonlítható illatát".

Az értékesítést novemberben kezdik, ekkor nyílik meg hazánkban az első(?) LADA szalon Óbudán, a Zay utcában, a Duna Autó Zrt. telephelyén.


Beszólások

2016. január 12., 17:47
Tg

A dacia duster nyomába sem érhet terepjáró képességben! Egy terepjáróba szerintem a luxus nem mérv adó.. Képesség rovására mehet!! Ez egy tuti ütni vágni való gép!

2016. január 11., 10:31

Van belőle 5 ajtós, már réges-régen...
vaz 2131

2015. december 3., 13:32
ferenc

A nagy erőfeszítésükből,igazán telhetett volna annyira,hogy egy ötajtós formát alkossanak!A másik az ár. Amíg tartja magát az a beidegződés,hogy az autó egy státusz szimbólum,addig nem igen várható egy típustól sem,hogy a széles tömegek számára megfizethető árban legyen! Horgász,kiránduló,földművelő kisgazda,mind szeretne egy egyszerű(fapados),használható terepjárót,olcsón.A fogyasztása? Elég jó az étvágya!Pakurofágusz!

2015. szeptember 25., 10:20
Gonda Péter

Örülök, hogy megint van Niva ( azaz 4x4 ). A fazonja jól is néz ki. Viszont a belsejében azért valamit faraghattak volna azon az ősprimitív Zsiguli designon. Például a fűtés szabályozók vagy a kapcsolok terén. Siralmas, ahogyan kinéznek. Persze ha működik akkor az legalább vigasztaló. Minden az ártól függ. Ez ahogyan ma van és amilyen paraméterei vannak, ha 3 milla alatt lesz eladható. A felett inkább Dacia Duster.

Új beszólás