2018 Mitsubishi Eclipse Cross - még nem Outlander, de már nem ASX

Genfben mutatkozott be a Mitsubishi SUV-család legújabb tagja, az Eclipse Cross kompakt SUV.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Az ASX és az Outlander mellé a Mitsubishi bővítette kínálatát a globális SUV piacon. A most igazán trendinek számító kompakt SUV kategóriába pozícionált újdonságban egy régi legenda reinkarnálódott - újjászületett a 2011-ig gyártott sport compact, a Mitsubishi Eclipse. Újdonság, hogy az új, magas fényvisszaverésű vörös fényezést kimondottan az Eclipse Cross számára fejlesztették.

A Mitsubishi a downsizing, a méretcsökkentés jegyében az Eclipse Cross-hoz egy teljesen új, 1.5 literes, közvetlen befecskendezéses, négyhengeres benzines turbómotort fejlesztett ki. Köszönhetően az integrált leömlőknek, a szívó- és kipufogó oldali MIVEC változó szelepvezérlésnek, valamint a kompakt, lefúvószelepes turbófeltöltőnek, gázadáskor a motor késlekedés nélkül reagál. Az ehhez a motorhoz ajánlott új, nyolcsebességes fokozatmentes CVT automata váltó Sport üzemmódban manuálisan is vezérelhető, de hatfokozatú, manuális váltó is rendelhető.

A másik erőforrásnál, a 2.2 literes turbodízelnél szintén javítottak a korábbihoz képest a befecskendezési rendszer válaszidején. Ez a motor nyolcfokozatú, hagyományos automata váltóval érkezik.

Az összkerékhajtás elektronikusan vezérelt, a röviden csak S-AWC-nek nevezett 4x4-es rendszer lényege, hogy a hajtó- és fékerőt a négy kerék között egyenletesen ossza szét, különös tekintettel a bal és a jobb oldali kerekek közötti nyomatékelosztásra. Az S-AWC rendszer üzemmódjait a középkonzolon található üzemmód-választó segítségével lehet állítani:
- normál körülmények között, az összkerékhajtás AUTO üzemmódjában a rendszer automatikusan szabályozza a nyomaték elosztását a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érdekében. Ha a rendszer alacsony tapadású felületet vagy tapadásvesztést érzékel, automatikusan több erőt küld a hátsó kerekekhez a tapadás fokozása érdekében.
- a SNOW üzemmód a hóval fedett vagy különösen csúszós úthoz, burkolathoz hangolja a hajtást
- a GRAVEL üzemmód pedig nehéz terepen, rossz úton vagy sárban, illetve hóban elakadva használja ki az összkerékhajtás előnyeit.

Az autó az összkerékhajtás helyett rendelhető elsőkerékhajtással is.

A kabinban a magasra nyúló középkonzol a vezetőt cockpit-szerű környezettel veszi körül, a széles középkonzolon, a váltókar mellett egy Touchpad van, amellyel a különböző audio funkciókat, a rádiót, az iPodot, valamint az Apple CarPlay-t is lehet kezelni.

A műszerfal felső részén található a Smartphone Link Display Audio (SDA). A vékony, 7"-os érintőkijelzőről a vezető minimális szemmozgással juthat információhoz, a rendszer az Apple CarPlay-t és az Android Auto-t is támogatja, beleértve a Google Maps-et és a Google Play-t is. Segítségével az iPhone-ok és az Androidos okostelefonok biztonságosabban, ügyesebben használhatók az autóban. A felbukkanó Head Up Display már csak amolyan "hab a tortán", a HUD a vezető látóterébe vetíti a jármű vezetéséhez szükséges olyan információkat, mint például:
- a sebesség
- a távolságtartó tempomat (ACC) adatai
- az állítható sebességhatároló (ASL) állása
- a sávváltás-figyelmeztető (LDW)
- a tempomat státusza
- a sebességváltás-segéd
- figyelmeztetés a biztonsági öv bekapcsolására
- figyelmeztetés, ha az ajtók nyitva maradnak és
- megjeleníti a navigációs nyilakat is, kanyarról kanyarra, de
- figyelmeztető jelzést ad a ráfutásos ütközés megelőzésére (FCM) is.

Mindezeken túl, a piaci igényeket követve az Eclipse Crossba beépítették az MMC legfrissebb vezetési segédrendszer-arzenálját is, azaz van benne:
- az esetleges ütközés hatását mérséklő rendszer
- sávelhagyásra figyelmeztető rendszer
- holttér figyelő rendszer sávváltás-segédlettel és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető jelzéssel
- távolságtartó adaptív tempomat
- ultraszonikus pedál félrekezelést megakadályozó rendszer
(Ez az okos biztonsági rendszer képes felismerni az akaratlan gyorsítást akkor, ha például egy másik jármű vagy akadály van a jármű előtt és a vezető véletlenül a fék helyett túl hirtelen és erősen a gázpedálra lép)
- automatikus távolsági fényszóró asszisztens
- 360 fokos kamerarendszer, madártávlati nézettel
- elektronikus kézifék, automatikus rögzítéssel

Az utastérben a hátsó üléssor 60:40-es arányban dönthető, csúsztatható és állítható a támlaszögük is.