Add to Google    RSS

Audi A5 Coupé Sport 2.0 TFSI Quattro S-Tronic - valahol az A4 és a TT között...

A vörös ördög még a szomszédoknak is tetszett, mondhatni, a csodájára jártak! A 252 lóerős Coupé mindent tud, amit elvárhatunk egy győri motoros Audi quattrotól.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A rokoni szálak már az első pillantásra feltűnőek, az Audi A5 Coupé-t az A4-től mégis jól megkülönbözteti az első és hátsó kerekek fölött domborodó él és a letisztult, elegáns fazon. A kétajtós, lapos, széles és hosszított karosszéria a tangóvörös fényezéssel igazi telitalálat. Sugárzik belőle az erő és a sportosság, ráadásul egyszerre tud sportos és kényelmes lenni! A sportos megjelenést megfejelték a 2.0 literes TFSI, azaz a duplaturbós, benzines motor legújabb generációjának erősebbik, 252 lóerős verziójával. A Győrben gyártott motor 370 Nm-es nyomatéka már 1600-as fordulatnál megjelenik, és kitart egészen 4500/percig. Az autó 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a maximális sebessége 250 km/h.

A Coupé-t a konszernnél csak DSG-ként emlegetett hétfokozatú, duplakuplungos (Direct Shift Gearbox, Direktschaltgetriebe) automataváltóval és a szükség esetén beavatkozó quattro összkerékhajtással tették igazi élményautóvá. Az összkerékhajtásnak köszönhetően az úttartása fantasztikus. A sávváltás nagyobb sebességnél is biztonságos, akár cikázhatunk is vele a sávok között. Az Audi Drive Select üzemmódválasztó rendszer segítségével az út minőségétól függően ötféle futóműállítási lehetőségből választhatunk: Efficiency, Comfort, Dynamic, Individual és Auto. A legagresszívabb Dynamic állásban lesz az autó, a kormány felkeményedik és leheletkönnyűvé válik a gázpedál. Aki a kényelmes és gazdaságos autózás híve, az inkább válassza az Efficiency ökoprogramot. A futómű kemény és feszes marad Comfort módban is.

Az Audi még a váltó elnevezésében is kivétel: a DSG-t ennél a márkánál S-tronic-nak hívják... A kényeztetést a maga módján hálálja meg: gyorsan és magabiztosan kapcsol fel és vissza, a kormány mögötti manuális fülekre is azonnal reagál. Gázadásra ugyan azonnal ugrik, de nem túl spórolós... Akár 12 litert is megiszik, ha ő kényeztet minket. Az S-Tronic váltó tenyérbemászó előválasztó karja elektronikus és az élményt erősíti, hogy az előtte található menüválasztó gomb teteje egyben touchpad-ként is használható! A könyöklő alatt indukciós telefontöltő lapul...

Az autó egyben igazi túracoupé is, csomagtartója 10 literrel tágasabb, mint a korábbi modellé, a 465 literes tér pedig akár négy személy poggyászának is bőven elég. Praktikus megoldás a lefogatóháló is. A meglepően tágas hátsó tér kényelmes hellyel szolgál két felnőtt utasnak is. Az osztott hátsó üléssor háttámlája előredönthető.

Az azért látszik, hogy ez nem egy családi autó, itt minden az első üléseken helyet foglaló kiválasztottakról szól. Az Alcantara-betétes S Line sportülés kemény, úgy tart, ahogy kell és minden irányban elektromosan állítható. A keret nélküli ablakok ellenére a hatalmas ajtók nehezek, de legalább szélesre nyílnak. A kilátás önmagában is jó, de radar, külső kamerák és okos vezetőtámogató rendszerek egész sora segíti a vezetőt autópályán, országúton, városban és parkoláskor.

A kiváló minőségű anyagokból kialakított fülke stílusos, ultramodern, és felhasználóbarát. Az alumíniumbetétekkel kombinált sötét bőrbelső hűvös eleganciát sugároz és ami a leginkább feltűnő: a zongoralakkot kihagyták a dizájnelemek közül!


Beszólások

Új beszólás