Add to Google    RSS

2017 Isuzu D-Max LS Plus AT 4x4 - a szigorú japó mezőgazdasági munkaerő

Mitől stílusos és vonzó az új ISUZU D-Max? Robosztus, de mégis sportos, pazar a belső tere, 7 év vagy 160.000 km kiterjesztett garancia jár hozzá és 3,5 tonnát képes vontatni.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Írta Csömör Hermina

Van olyan járgány, amibe beleülsz és vigyorogni kezdesz. Mert úgy megy, meg olyan érzés beleülni. A nagy luxusterepencsapatók bandájában a 2017-es Isuzu D-Max egy olyan extra verda, amelyben játszóruhában sem feszélyez a fehér bőrülés, a platóra pedig rátolhatod a szénabálát csakúgy, mint a frissen zsigerelt vadkárokozót. Kényelem van és észszerű luxus, de az életedet is élheted mellette/benne. A fekete bőrkárpit meg könnyedén túléli, ha sáros bakancsban ülsz be és a gyerek is randalírozik hátul, ugyanúgy nyakig sárosan, mint te.

A külső

A Splash fehér fényezés praktikus, nem forralja fel magát annyira a kaszni, ha az autót a tűző napon hagyod, és a fényező se kap agyérgörcsöt, ha feladata adódik. Formája elegánsan gömbölyített, mégis robosztus, a sáv hamar megnyílik előtted. A plató tágas, a raktér zárt, szárazon marad benne a cucc. Először nagy fehér bálnának hívtam, aztán átkereszteltem hótraktornak, mert sokkal fürgébb egy bálnánál, és bármin átmászik. Finoman úszik a betonúton, de a futóműve terepen igazán frankó. Nem köpöd ki a fogtömést, a kocsiszekrény pedig tempósabb haladásnál kellemesen ringatózik a göröngyök felett. Kanyarban és nagyobb sebességnél is egyaránt stabilan helytáll.

A belső

A belső tér praktikusan kidolgozott, a műszerfalon a kezelőszervek könnyen elérhetők és előnyösen méretesek. (Volt már késztetésed, hogy minusz 20-ban kesztyűben kellett valamit kezelned és időbe telt mire felmelegedett bármi?) Stílusa alapvetően minimalista, mégis pazar, - egyszerűen, de szépen kidogozott felületekkel, a használhatóság jegyében. Nincs LED-szalag az ajtókárpitban, de van nagy fényerejű beltéri lámpa mindenhol, ahol rámolni vagy pakolni szeretnél.

Érintőképernyős multimédia a középkonzolban - nem túl csicsás, de egyszerűen kezelhető menüvel, mindenféle parasztvakítós animációk nélkül. Van még gyárilag beépített riasztó, USB csatlakozó a műszerfalon, kormányról is vezérelhető nyolc hangszórós prémium audio rendszer, ami mobilt is kihangosít, tempomat-kapcsoló a kormányon. Könyöktámaszos ülések bőr-textil kombinációban, elektromosan állítható vezetőülés (nekem bejön, hogy ha egyszer beállítod, ugyanott marad, nem induláskor állítgatja magát), kulcsnélküli ajtónyitás, nyomógombos motorindítás, ülésfűtés, automata klíma.

A felszereltség

Haspáncél, - beleértve az olajteknő- és üzemanyagtartályvédő-lemezt és az osztómű-védő lemezt is. Hegy- és lejtmenetvezérlő asszisztens, ABS - fékerőelosztással, kipörgésgátló, menetstabilizátor, szervó rásegítéses fékrendszer. Szóval hegyre fel és le, csak bátran! Az 1.9-es 164 lovas, takarékos dízelmotorhoz csatlakozó 6 sebességes automata váltó nagyon illedelmesen teszi a dolgát, 2200-2500-as fordulatnál már igyekszik felkapcsolni. A motor hangja az utastérben kellemesen halk, éppen az észleléshatáron. Az összkerékhajtás menet közben is kapcsolható, 100 km/h-ig.

Van az autón oldalfellépő is, de a csücskökre ráfért volna némi megerősítés, mert mindig akad valaki, aki nem a kialakított részre lép, hanem mellé - a tesztautón ez a rész már meg volt gyötörve. Az utastér hátul óriási, az ülés szinte alvásra hívogat! Légzsák elöl és oldalirányú ütközésvédelem az ajtókban elöl-hátul, Isofix gyerekülés rögzítés hátul 2 kicsinek, tehát ovijáratként is üzemelhet a guriga! Az ülések háttámláján zsebek is vannak, a hátul randalírozó kiskorúak bármikor belerejthetik az enyhén megrágcsált kekszet, az idősebbek akár praktikusabb módon is kihasználhatják ezt a lehetőséget. Utasként én nagyon bírom, ha nem mögém a kalaptartóra, vagy mellém az ülésre, hanem magam elé is letehetek dolgokat (könyv, kisebb tárca, stb.) A családot meg azért raknám bele nyugodt lélekkel a járgányba, mert még tetőlégzsák is figyel a biztonságra.

A fényszórók magasságát manuálisan lehet állítani, a ködfényszórók az LS Plus kivitelnél az alapfelszereltséghez tartoznak.

Földutakon sajna csak keveset tudtam vele autózni, de nem volt nehéz elképzelni, milyen nagy segítség lenne ez az autó, ha mondjuk egy nagyobb gazdaságot kellene irányítani. Mindenütt elmegy, és mindent elvisz. Bele lehet pakolni családot, felszerelést, munkaeszközt, vadászsákmányt, több zsák vetőmagot, bármit, és mindezt egyszerre! Nem gond vele elvinni a gyerekeket reggel az iskolába, utána beugrani a gazdaboltba pár zsák tápért vagy takarmányért, kiszaladni vele a földekre a traktor mellé, útközben kirántani a szomszédot a kátyúból, és így tovább... Ilyen egy igazi HASZONjármű!

Szóval mindent tud, amivel jobbá teszi az életedet és könnyebbé a munkát: melegben hűvösen tart, rossz úton nem rázza ki a beled és a fogtöméseid, rámolhatsz bele családtól a szabadidő-cuccokon át a munkaeszközökig bármit, láthatóan napi használatra, napi nyúzásra tervezték. Biztonságosan csapathatsz vele bármerre. Sajnáltam visszaadni...


Beszólások

Új beszólás