Ford Ranger - vezettük a piacvezetőt!

Az új Ranger terepképességei kitűnőre vizsgáztak a sóskúti homokbányában.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
Az új Ranger az egyetlen pickup, amely ötcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjén.

A piacvezető platós népszerűségét bizonyítja, hogy 2014 óta 5058 darab Ranger talált gazdára Magyarországon. Az eladások európai rekordot is döntöttek, 2017-ben a magyaroszági pickup értékesítés 41,4 százalékát ez a modell adta!

A sóskúti tesztvezetés sztárjai kétségkívül a Wildtrak felszereltségű modellek voltak. A Fordnál azt mondják, hogy a Wildtrak a legrangerebb Ranger és igazuk van. Az új, egyedi, trapéz alakú hűtőrács, a sötétszürke metálfényezés és a különleges első légbeömlők merész, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak.

Ford Ranger Wildtrak
A másik színváltozat, a jellegzetes Pride Orange fényezés a külső tükörházakon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon, a plató-rögzítő sínjein és a hátsó lámpatesteken is "jól fest".

Ford Ranger Wildtrak
A narancsszínű kiegészítőkkel egyedivé varázsolt utastér sportos és modern atmoszférájával személyautós kényelmet nyújt. A vezetőülés motorosan állítható nyolc irányban.

A jelenlegi piac egyik legintelligensebb pickupjának üzemanyag-fogyasztását 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer. Új a 3,15 végáttételű tengely, valamint az elektromos szervokormány; a hangparancsokkal vezérelhető SYNC 2 csatlakozási rendszer, a sávtartó asszisztens (Lane Keep Assist System, LKAS) és az adaptív sebességtartó automatika (Adaptive Cruise Control, ACC).

Az új Rangerhez a Ford legújabb 2.2 literes Duratorq TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata rendelhető és a kínálatban szerepel az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi erőforrás is. A 160 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig csupán 171 g/km.

A vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a két- és négykerék hajtás között. A Wildtrak felszereltséghez alapáron jár az összkerék hajtás. A 4x4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét a vezető menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerék hajtásról négykerék hajtásra. Ha nagyobb nyomatékra vagy erősebb motorfékre van szükség, a vezető a felezőt is bekapcsolhatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást. A Ranger kiváló off-road tulajdonságaihoz 3500 kilogrammig terjedő vontatási kapacitás és kiemelkedő, 1100 kg-os hasznos teherbírás társul.

Terepképességei kiválóak, átgázol akár 80 cm magas vízen is, ezzel kategóriaelső. Hasmagassága 230 mm, 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az autó meredek terepakadályokon sem akad el.

A sóskúti homokbányában a másik tesztmodell a Limited felszereltségű változat volt, ebből alakították ki a Ford legújabb csodáját is, a Black Edition változatot. A 2017-es őszi Frankfurti Autószalonon bemutatott exkluzív Ranger Black Editionról a dizájnerek száműzték a krómozott elemeket, és az Absolute Black fényezésű karosszériát fekete hűtőráccsal, könnyűfém keréktárcsákkal, bukócsővel és egyéb tartozékokkal egészítették ki. A Ranger-kuriózumot kizárólag duplafülkés változatban, 2500 példányban gyártják.

Ford Ranger Black Edition