2018 Honda CR-V - minden idők legerősebb, legbiztonságosabb és legdinamikusabb CR-V-je!

Az eddigi legkönnyebb és legmerevebb, díjnyertes karosszériaszerkezet (ACETM), a vadonatúj futómű és a Real Time AWD összkerékhajtás teszi vonzóvá az ősszel érkező új CR-V-t.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
2018 Honda CR-V

A Honda szakemberei szerint ez lesz a CR-V történetének leginkább vezetőközpontú modellje. A vadonatúj CR-V minden egyes alkatrészét újratervezték. A korábbiaknál klasszisokkal erősebb és kifinomultabb modell kis tehetetlenségi nyomatékú, ámde nagy merevségű platformra, illetve karosszériaszerkezetre épül, amely könnyű és kimagasló szakítószilárdságú alapanyagokból készül. A legfrissebb CR-V karosszériaszerkezetének 9 %-a az új generációs, melegen sajtolt, ultra nagy szakítószilárdságú acél. Ezt a speciális fémet most először alkalmazták, és azon túlmenően, hogy megerősítették az autón a baleseteknél leginkább veszélyeztetett részeket, a karosszéria merevségét is jelentősen fokozták.

A tervezők megújították a futóművet is. Hogy a menetkomfort elsőrangú legyen, az első kerekeknél alkalmazott alsó-lengőkaros, MacPherson rendszerű felfüggesztés oldalirányban nagyon, hosszirányban viszont kevésbé lett merev. Hátul a vadonatúj multi-link rendszerű lengőkarrendszer javítja a menetkomfortot és nagy sebességnél is stabilizálja az autót.

A fogasléces, dupla fogaskerekes, elektronikus rásegítésű, finoman hangolt lineáris szervokormányt kifejezetten az európai utakra hangolták. Hogy a felfüggesztések kellőképpen el legyenek szeparálva a kocsitesttől és a vibrációk se kerüljenek át a karosszériára, előre és hátra egyaránt hidraulikafolyadékkal töltött bakokat építettek be. Ezt a megoldást eddig szinte csak a luxusautóknál alkalmazták.

A CR-V először kapta meg az agilis vezetést támogató rendszert (Agile Handling Assist, AHA), ami nem más, mint egy kifejezetten az európai útviszonyokhoz és vezetési stílusokhoz kifejlesztett, elektronikusan vezérelt menetstabilizáló rendszer. Az AHA észrevétlenül segíti a vezetőt, hogy lágyabb és erőteljesebb kormánymozdulatoknál, kanyarodásnál, sávváltásnál, körforgalomban, valamint kis és nagy sebességnél is biztonságosan forgassa a kormányt.

A valós idejű összkerékhajtás (Real Time AWD) része az intelligens vezérlés (Intelligent Control System™). Ez a konstrukció a Honda legújabb, legmodernebb összkerekes erőátviteli rendszere, amely valódi, komoly terepképességekkel ruházza fel a 4x4-es hajtású CR-V-t. A korábbi szoftvert frissítették, az AWD rendszer immáron a forgatónyomaték 60 %-át is képes a hátsó kerekekre juttatni. A nyomatékelosztás arányáról a műszerfalon elhelyezett visszajelző tájékoztatja a vezetőt. Az AWD rendszer továbbfejlesztésével javultak a kanyarvételi tulajdonságok, az elektronika folyamatosan figyeli a sodródás és a kormányelfordítás mértékét is.

Fentiekhez társulnak a Honda kategóriaelső aktív és passzív menetbiztonsági berendezései. Az utasok testi épségére elsősorban a Honda Sensing™ csomag vigyáz, ez az ultramodern menetbiztonsági és vezetést segítő eszköz az új CR-V minden modellváltozatához alapáron jár, s olyan megoldásokat tartalmaz, mint a sávtartó asszisztens (Lane Keep Assist System, LKAS), a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (Forward Collision Warning, FCW) vagy az ütközés erejét mérséklő fékrendszer (Collision Mitigation Braking System, CMBS).

Az új Honda CR-V első, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt példányai 2018 őszén érkeznek az európai kereskedésekbe, míg a hibrid kivitel 2019 elejére várható.