LADA Vesta SW Cross - családi szabadidőkombi, földutakra is

A LADA új zászlóshajója sportosabb lett, tágas, csendes és kényelmes. A gyártás 2017 őszén indult a márka izsevszki üzemében.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
A narancssárga "Mars" fényezést külön az SW Cross modellhez fejlesztették ki

Kezdjük egy képzavarral: a Renault-Nissan-AvtoVAZ Alliance jó úton jár! A szövetség üdvöskéje, az angol Steve Mattin, a LADA fődizájnere már a Vesta szedánnal is ütőset alkotott, a kombi még jobban sikerült, az emelt hasmagasságú, körben műanyag protektorbetétekkel, alul haspáncéllal megerősített SW Cross külseje pedig már igazán szivet melengető. Kívülről a cápauszony antenna, a sötétített hátsó ablakok, az integrált tetősín és a hátsó légterelő dobja fel. A 17 collos könnyűfém kerekek elöl-hátul tárcsafékekkel nemcsak a Lux, hanem már a Comfort felszereltségnél is benne vannak az alapárban. A hátsó lökhárító kialakítása és a dupla krómozott kipufogóvég kifejezetten sportos jelleget ad a kombinak. Az alapszín a fehér, a narancssárga "Mars" fényezést külön az SW Cross modellhez fejlesztették ki.

A Vesta SW Cross igazi családi szabadidőautó, amely a földutaktól sem retten meg. A kombi Vestához képest 3 centivel megemelték, ezzel a legalacsonyabb pontja több mint 20 cm-nyire került a talajtól, az első terepszöge 18, a hátsó 22 fokos. 1.6-os, 16 szelepes EURO 6-os besorolású szívó benzinmotor hajtja, 105 lóerővel, 148 Nm nyomatékkal, 5 fokozatú kézi váltóval. A végsebessége 180 km/óra. A manuális váltó erénye, hogy hosszúak a fokozatok, ezzel jelentősen csökken a fogyasztás. Ami a legjobb hír, hogy a menetpróba során (majdnem!) sikerült elérnünk a gyári értéket: a 6,5 l/100 km-es vegyes fogyasztást!

Az utasteret a fényezés színéhez illeszkedő színes kiegészítők és betétek teszik vidámmá. A bőrrel kombinált szövetkárpit varrása, a műszerfal díszítő elemei, de még a műszerek mutatói is harmóniában vannak az autó színével.

Az SW Cross esetében a csúcsot a Lux AMT (automatizált mechanikus váltó) felszereltség jelenti: állítható kormány, tolatóradar és tolatókamera, beépített multimédia és navigációs rendszer - 7 colos kijelzővel, automata klímaberendezés digitális kijelzővel, tempomat, menetstabilizáló rendszer (ESP), blokkolásgátló fékrendszer (ABS), visszagurulás-gátló rendszer, telefonkihangosítás, USB csatlakozó hátul is, fűthető első szélvédők, hűtött kesztyűtartó, tárolórekesz a középső könyöktámasz alatt és 3 fokozatban állítható ülésfűtés elöl, a Lux kivitelnél hátul is.

A csomagtartója 480 literes, mindkét oldalon akasztófülekkel illetve oldalt és a csomagtartó padlóján kialakított tárolórekeszekkel. A dupla padló 95 literes alsó rekesze kivehető, ez alatt figyel a teljes értékű pótkerék. Ha még nagyobb raktérre van szükségünk, akkor az üléseket 1/3 - 2/3 arányban külön-külön is előre lehet dönteni, ezzel a befogadóképessége a maximumra, 825 literre növelhető. A csomagtartó hátulról is nyitható egy mikrokapcsoló megnyomásával. A hátsó lábhely kényelmesen nagy, akkor is, ha elöl 180 cm-nél magasabb utasok ülnek. A szedánhoz képest a fejtér is nagyobb lett.

A legjobban a megerősített futómű tetszett, a Vesta kombi új rúgóstagot és lengéscsillapítót kapott, ettől az SW Cross úttartása határozottabb lett és a szélesebb nyomtáv miatt kanyarban sem dől be a karosszéria. Jól veszi a terep egyenetlenségeit és az úthibákat egyaránt. A LADA Vesta SW Cross elsőkerék hajtású.