Jeep® Gladiator - 2020-ban jön az első Jeep pick-up!
Magasabb nyílások a hűtőmaszkon, másfél méteres plató, négyféle felszereltségi szint, LED-es lámpák, de megmaradt a Jeep-örökség is: előredönthető a szélvédő és néhány mozdulattal le- és felszerelhetők az ajtók.
Az atlétatrikós platós 3.6 literes Pentastar V6-os benzinmotorral debütált, de 2020-tól a 3.0 literes EcoDiesel V6-ossal is rendelhető lesz.
A 3.6 literes Pentastar V6 teljesítménye 285 lóerő, a nyomatéka 353 Nm. A motorhoz alapfelszereltség a takarékos és praktikus ESS Stop-Start rendszer. Szintén alapáras felszereltség a hatfokozatú manuális váltó, de a Gladiator rendelhető lesz nyolcfokozatú automataváltóval is. (A Jeep a Pentastar V6 2010-es bevezetése óta 8,6 millió ilyen erőművet épített be a különböző modelljeibe!)
A 260 lóerős, 3.0 literes EcoDiesel V6 motor nyomatéka 600 Nm! A benzines változathoz hasonlóan ehhez is szériában jár az ESS Stop-Start rendszer. Ez a motor csak a megerősített, nyolcfokozatú automata váltóművel választható, ez képes a hatalmas nyomaték átvitelére.
A belső tér érdekessége, hogy a hátsó ülés teljesen síkba fektethető, így az utastérben is szállíthatók nagyméretű tárgyak. A platóajtó csillapított mozgású és három helyzetben reteszelhető. A Wrangler-hez hasonlóan a gyári bukókereten van a belső visszapillantó tükör, amely lehajtott szélvédő mellett is a helyén marad.
A Gladiator négyféle felszereltségi szinttel lesz rendelhető: Sport, Sport S, Overland és Rubicon. Ez utóbbihoz a hűtőmaszkba beépített terepkamera is rendelhető, amely a kemény, nehezen belátható terepen megkönnyíti a vezető dolgát. A Sport modellek 12,7 centiméter (5") átlójú érintőképernyőt kapnak a műszerfalba, de választható 17,7 (7") vagy 21,4 centiméter (8,4") képátlójú változat is. Valamennyi kivitelben már a negyedik generációs Uconnect rendszer dolgozik, amelyet finomított felhasználói interfész, nagyobb rendszerteljesítmény, rövidebb betöltési idő valamint nagyobb felbontás jellemez.
Újdonság, hogy az autóhoz kétféle 4x4-es rendszert is szállítanak, a Command-Trac 4x4 a Sport és Overland változatokba kerül, míg a Gladiator Rubicon modell a Rock-Trac 4x4-es rendszert kapja, amelyben nagyobb igénybevételre tervezett, harmadik generációs Dana 44 első és hátsó tengelyek vannak, illetve az alapmodellhez képest rövidebb a felezőfokozat áttétele is. Az első terepszög 43,6, a hátsó 26, a rámpaszög 20,3 fokos. A szabad hasmagasság 28,2, a gázlómélység 76 centiméter. A Gladiator terhelhetősége jóval hét mázsa fölött van, 725 kg, a vontatható tömeg 3470 kg.
A biztonság és a vagyonvédelem is kiemelt fontosságú a platós Jeep-ben, szériatartozékként adott vagy rendelhető a holttér-figyelő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, a már említett első terepkamera, illetve a szériatartozékként beépített, dinamikus segédvonalakat is megjelenítő ParkView tolatókamera, az adaptív tempomat vagy az elektronikus borulásgátló rendszer is.
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen