Jeep® Gladiator - 2020-ban jön az első Jeep pick-up!

Magasabb nyílások a hűtőmaszkon, másfél méteres plató, négyféle felszereltségi szint, LED-es lámpák, de megmaradt a Jeep-örökség is: előredönthető a szélvédő és néhány mozdulattal le- és felszerelhetők az ajtók.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
2020 Jeep® Gladiator

Az atlétatrikós platós 3.6 literes Pentastar V6-os benzinmotorral debütált, de 2020-tól a 3.0 literes EcoDiesel V6-ossal is rendelhető lesz.

A 3.6 literes Pentastar V6 teljesítménye 285 lóerő, a nyomatéka 353 Nm. A motorhoz alapfelszereltség a takarékos és praktikus ESS Stop-Start rendszer. Szintén alapáras felszereltség a hatfokozatú manuális váltó, de a Gladiator rendelhető lesz nyolcfokozatú automataváltóval is. (A Jeep a Pentastar V6 2010-es bevezetése óta 8,6 millió ilyen erőművet épített be a különböző modelljeibe!)

A 260 lóerős, 3.0 literes EcoDiesel V6 motor nyomatéka 600 Nm! A benzines változathoz hasonlóan ehhez is szériában jár az ESS Stop-Start rendszer. Ez a motor csak a megerősített, nyolcfokozatú automata váltóművel választható, ez képes a hatalmas nyomaték átvitelére.

A belső tér érdekessége, hogy a hátsó ülés teljesen síkba fektethető, így az utastérben is szállíthatók nagyméretű tárgyak. A platóajtó csillapított mozgású és három helyzetben reteszelhető. A Wrangler-hez hasonlóan a gyári bukókereten van a belső visszapillantó tükör, amely lehajtott szélvédő mellett is a helyén marad.

A Gladiator négyféle felszereltségi szinttel lesz rendelhető: Sport, Sport S, Overland és Rubicon. Ez utóbbihoz a hűtőmaszkba beépített terepkamera is rendelhető, amely a kemény, nehezen belátható terepen megkönnyíti a vezető dolgát. A Sport modellek 12,7 centiméter (5") átlójú érintőképernyőt kapnak a műszerfalba, de választható 17,7 (7") vagy 21,4 centiméter (8,4") képátlójú változat is. Valamennyi kivitelben már a negyedik generációs Uconnect rendszer dolgozik, amelyet finomított felhasználói interfész, nagyobb rendszerteljesítmény, rövidebb betöltési idő valamint nagyobb felbontás jellemez.

Újdonság, hogy az autóhoz kétféle 4x4-es rendszert is szállítanak, a Command-Trac 4x4 a Sport és Overland változatokba kerül, míg a Gladiator Rubicon modell a Rock-Trac 4x4-es rendszert kapja, amelyben nagyobb igénybevételre tervezett, harmadik generációs Dana 44 első és hátsó tengelyek vannak, illetve az alapmodellhez képest rövidebb a felezőfokozat áttétele is. Az első terepszög 43,6, a hátsó 26, a rámpaszög 20,3 fokos. A szabad hasmagasság 28,2, a gázlómélység 76 centiméter. A Gladiator terhelhetősége jóval hét mázsa fölött van, 725 kg, a vontatható tömeg 3470 kg.

A biztonság és a vagyonvédelem is kiemelt fontosságú a platós Jeep-ben, szériatartozékként adott vagy rendelhető a holttér-figyelő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, a már említett első terepkamera, illetve a szériatartozékként beépített, dinamikus segédvonalakat is megjelenítő ParkView tolatókamera, az adaptív tempomat vagy az elektronikus borulásgátló rendszer is.

- Toyota LC200 Supertourer - mégis túl lehet élni az Apokalipszist?
- A kétszeres F1 világbajnok Fernando Alonso Toyota Hilux-szal készül a Dakar-ra!
- Lexus Off-Road Adventure - terepkaland a festői Blackberry Mountain farmon
- Ford Sat Nav Breadcrumbs - ha ezt Jancsi és Juliska megérhette volna...
- Volkswagen Touareg - elegáns extrákkal felszerelt különleges modell az egymilliomodik!
- All-Electric Ford F-150 Prototype - Amerika ikonja tisztán elektromos hajtással is kőkemény!
- 2019 Ford Mondeo Hybrid - intelligens összkerékhajtással érkezett az öntöltő kombi!
- Mazda Skyactiv-X - itt a benzinnel hajtott dízelmotor!
- Kezdődik a jubileumi Harley-Davidson Open Road Fest Alsóörsön!
- 7 üléses portfólió a nagycsaládosoknak - a Fordnál is a gyermek az első!