2019 Lexus UX 250h - már a menetidő 50-70 százalékában képes tisztán elektromos hajtással haladni!

Az öntöltő crossover a világ legfejlettebb hibrid hajtásával debütált.

A Lexus 2005-ben mutatta be a világ első prémium kategóriás hibrid autóját, az RX 400h crossovert és azóta több mint 1,4 millió darab öntöltő hibrid kelt el világszerte. Az európai kínálatban jelenleg kilenc különféle hibrid hajtású Lexus modell szerepel az LC 500h és LS 500h Multi-Stage Hybridektől kezdve egészen a szupertakarékos CT 200h luxus-kompaktig.

2019 Lexus UX 250h
A crossover kategoriába pozícionált, negyedik generációs hibrid technológiával hajtott UX 250h öntöltő, sosem kell külső áramforrásról feltölteni, ennek ellenére a városi forgalomban a mindennapos autózás jó részében - akár a menetidő 50-70 százalékában is - képes tisztán elektromos hajtással haladni. A hibrid rendszer az elsőkerékhajtással vagy az Electrical 4WD System (E-FOUR) összkerékhajtással egyaránt "kész az együttműködésre".

Electrical 4WD System (E-FOUR)
Az új fejlesztésű nikkel-fémhibrid akkumulátor elfér a hátsó üléssor alatt, így csupán minimális helyet foglal el a csomagtérből - ráadásul ezzel a megoldással az UX súlypontja is mélyebbre került.

Elinduláskor és egyenletes sebességgel haladva vagy enyhe gyorsításnál az első villanymotor (illetve az összkerékhajtású változatokban a hátsó villanymotor is) a hibrid akkumulátorból nyert energiával, tisztán elektromos üzemmódban is képes mozgatni az autót. Ilyenkor az UX 250h szinte teljes csendben, a benzinmotor használata nélkül - vagyis nulla emisszióval - halad. Nagyobb sebességnél halkan beindul a hihetetlenül sima járású 2.0 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor, de szükség esetén a villanymotor(ok) továbbra is besegít(enek) a hajtásba. Ha a vezető padlógázzal gyorsít, a villanymotor(ok) késlekedés nélkül rásegít(enek) a benzinmotor teljesítményére. Fékezéskor, vagy ha a vezető egyszerűen csak leveszi a lábát a gázpedálról, a regeneratív fékrendszer az autó mozgási energiáját elektromos energiává alakítja át, amit - a normál autózás közben termelt árammal együtt - a hibrid akkumulátor tárol. Ezért nem kell külső áramforrásból gyakorlatilag sosem feltölteni az UX 250h modellt!

A 2005 óta megtett 60 milliárd kilométernyi(!) "tesztút" igazolta, hogy az akkumulátorok élettartama ugyanolyan hosszú, mint az autóé. Az UX 250h modellben nincs kuplung, az indítómotort és a generátort a hibrid rendszerbe integrálták, így az autó teljes élettartama alatt sincs szükség a javításukra vagy a cseréjükre. A benzinmotorban nincs vezérműszíj, helyette a tervezőmérnökök karbantartást nem igénylő láncot alkalmaztak. Mivel ezeket az alkatrészeket sosem kell cserélni, az UX 250h tulajdonosai (5 év használattal számolva) mintegy 1500 euro megtakarításra számíthatnak. Az akkumulátorra 10 év vagy 200.000 km Prémium Hibrid Garancia vonatkozik.

A Lexus öntöltő hibridekben regeneratív fékrendszerüknek köszönhetően sokkal kisebb mértékben kopnak a fékbetétek és a féktárcsák. Egy Lexus-hibridben 90.000 kilométer alatt általában szükségtelen a féktárcsák cseréje, és betétkészletet is csak egyszer kell cserélni. A hibridek magasabb abroncsnyomása miatt kevésbé kopik a gumik pereme is.

Forrás: Varga Zsombor
PR manager
Toyota Central Europe Kft.




- Ford Tourneo Connect Active és Transit Connect Active - járt utat járatlanért... nyugodtan!
- Jaguar Land Rover - elkészült a másfél milliomodik INGENIUM motor
- Ford CV Communications - jönnek a kommunikáló haszongépjárművek!
- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!
- ©KODA OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ - már négy modellsorozathoz választható összkerékhajtás
- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!