2020 Ford Police Interceptor - hibrid hajtást kapott Amerika leggyorsabb rendőrautója

A 2020-as Ford Explorer-t a Ford Field stadionban, az NFL Detroit Lions otthonában láthatta először a nagyközönség. A rendőrautó-változattal hamarosan nap mint nap találkozhat...

Police Vehicles - az amerikai gyerekek kedvencei
Az Egyesült Államok rendőrautóinak közel kétharmadát eddig is a Ford szállította, de a Kék Ovális most egy új, hibrid hajtású modellel szeretné túlszárnyalni a 2017-ben elért 65 százalékos piaci részesedését. A 2020-as Ford Explorer Cop Car, a Police Interceptor Utility már 2019-ben szolgálatba áll, a már futó Police Responder Hybrid Sedan, az F-150 Police Responder, az Expedition SSV, az F-150 SSV, a Transit PTV és az (Special Service Vehicle) SSV plug-In Hybrid Sedan mellett.

A hibrid technológia ideális a bűnvadászok szempontjából. Ha ugyanis szolgálat közben a rendőrautó áll, a motornak jellemzően akkor is járnia kell, hiszen a fényhidat, a rádiókat, a számítógépeket és az egyéb fedélzeti elektromos berendezésekhez villany kell. A Police Interceptorban a hibrid hajtáslánc lehetővé teszi, hogy amikor a motor leáll, az elektromos berendezések a hajtáslánc lítium-ion akkumulátoráról tovább működjenek. Ezzel jelentősen csökken az üzemanyag-fogyasztás, valamint a költségek és a CO2-kibocsátás is. A vadonatúj 2020-as Police Interceptor Utility Hybrid 41 százalékkal fogyaszt kevesebbet, mint a jelenlegi, 3.7 literes benzinmotorral hajtott Police Interceptor Utility. Ez a számítások szerint járművenként évente 3 500 - 5 700 dollár üzemanyagköltség-megtakarítást jelent. Ha a számítást a 2017-ben eladott összes Police Interceptor Utility autóra alkalmazzuk, ez 118 - 193 millió dolláros, illetve több, mint 43 millió gallonos (kb. 163 millió literes) megtakarításnak felel meg!

Michigan állam rendőrsége (Michigan State Police, MSP) elvégzett egy tesztet, eszerint az új Police Interceptor Utility Hybrid a konkurensek közül a legjobban gyorsul álló helyzetből 160 km/órára, emellett a leggyorsabb köridővel, illetve köridő-átlaggal, valamint a legmagasabb, 220 km/h-s végsebességgel győzött, megelőzve ezzel a hagyományos V8-as motorral hajtott rendőrautókat is! Az egyetlen gyorsabb versenytárs egy "rokon" volt: a 3.0 literes EcoBoost® motorral hajtott Ford Police Interceptor Utility.

A Los Angeles Megyei Sheriff Hivatal (Los Angeles County Sheriff's Department, LASD) tesztjén az új Police Interceptor Utility Hybrid álló helyzetből 96 km/órára 1,1 másodperccel, 160 km/órára pedig 4,7 másodperccel rövidebb idő alatt gyorsult fel, mint a leköszönő 3.7 literes modell. A leggyorsabb köridőt is az új változat futotta, amely 2,4 másodperccel volt jobb, mint 3.7 literes társáé, átlagos körideje pedig 1,7 másodperccel volt kevesebb.

A Police Interceptor Utility Hybrid padlólemezét a hajtáslánc lítium-ion akkumulátora köré tervezték, így a telep nem nyúlik be a csomagtérbe, azaz az utastér, az első és a második sor mögötti raktér, illetve a teljes belső tér megmaradt, sőt legtöbb mérete még meg is haladja a jelenlegi modellét.

"A rendőrök vigyáznak ránk, ezért fontosnak tartjuk, hogy járműveink vigyázzanak a rendőrökre" – mondta Stephen Tyler, a Ford rendőrautó-üzletágának marketingigazgatója. A gyárilag telepített Police Perimeter Alert (PPA) szenzorai közel 270 fokban figyelik a teret a jármű körül. A rendszer elemzi a közeli mozgást, és felhívja a figyelmet a veszélyt jelentő helyzetekre. Mozgás észlelésekor a Perimeter Alert automatikusan bekapcsolja a hátsó kamerát, hangot bocsát ki, bezárja az ablakokat és az ajtókat. Az észlelt fenyegetést megjeleníti a digitális műszerfalon, így a rendőrök figyelemmel kísérhetik a "rossz fiúkat". A két évre szóló Ford Telematics™ szolgáltatás segítségével a rendőrségi diszpécserek valós idejű adatokat kaphatnak a jármű használatáról és helyzetéről.

A járőrkocsi nagy teherbírású anyagból készült üléseit a rendőrség igényeire szabták, kényelmes és könnyű ki- és beszállást segítő alacsony párnázattal. A műbőr borítású hátsó ülések és padlózat könnyen tisztítható. A lehetséges támadások ellen az első ülések háttámlájába szúrásgátló lemezeket építettek be.

A vadonatúj Police Interceptor Utility három motorváltozattal készül, a 3.3 literes V6 benzin-elektromos hajtás mellett 3.0 literes EcoBoost® és 3.3 literes duplaturbós V6-os benzinmotor is rendelhető. Mindegyik tízfokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódik, az alapfelszerelés része az állandó intelligens összkerékhajtás és a mély hóban és homokban is működő kipörgésgátló. Az intelligens AWD rendszer a nyomatékot mind a négy kerék között megosztva nagyobb stabilitást és tapadást biztosít nehéz terepen is.

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő

- 7+ üléses 7vége lesz a Vasúttörténeti Parkban
- Csúcs a csúcson - új csúcsot állitott fel egy Nissan Navara a Kékesen
- SKODA sikerek az Auto Bild magazin Allradauto des Jahres 2019 olvasói szavazásán
- Audi e-tron - áram-vonalas SUV, 400 kilométeres hatótávval
- Különleges Ford Mustang-ot, egy BULLITT-ot kapott Kiss Gergely, a márka nagykövete
- Mazda3 - Red Dot design Best of the Best 2019 díjat kapott az innovatív KODO formanyelv
- A Peugeot 508 lett a nyerő a The Most Beautiful Car of the Year 2018 szépségversenyen
- A Dakar-győztes Toyota Hilux-ra vált Fernando Alonso?
- Magyar Suzuki - Esztergomban legördült a gyártósorról a félmilliomodik Vitara!
- 2019 Suzuki Jimny - két kategóriában is döntős a Világ Év Autója versenyen a terepjáró újdonság!