2019 Ford Focus ST - izomautó gombnyomásra

A Ford Performance megalkotta a Ford Fiesta ST nagytestvérét, minden idők legdinamikusabb és legagilisabb Focus ST-változatát.

2019 Ford Focus ST
A vadonatúj Focus ST a kényelmes és praktikus családi autó, a negyedik generációs Focus ötajtós és kombi változataira épül. Az új C2 architektúrát különleges futóművel, fékrendszerrel és hajtáslánc-konfigurációkkal fejlesztették tovább.

A választható erőforrások közül a benzinmotor 2.3 literes, a tisztán alumíniumból készített EcoBoost blokk új generációja a Focus ST eddigi legerősebb motorja. Az alkalmazott, fejlett turbótechnológiának köszönhetően 5500/perc fordulatszámnál 280 lóerős, a nyomatéka 420 Nm már a 3000-4000/perc közti fordulatszám-tartományban. Állórajttal kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A motorkínálat másik tagja, a 190 lóerős, 2.0 literes EcoBlue motor a legerősebb dízel, ami valaha megjelent egy Ford Focusban; teljesítménygörbéje 3500/perc fordulatnál éri el a csúcspontot, miközben már a 2000-4000/perc fordulatszám-tartományban leadja maximális, 400 Nm-es forgatónyomatékát.

A vásárlók egyaránt kérhetnek hatfokozatú manuális és hétfokozatú automata sebességváltót és a Focus ST kínálatában most a választható üzemmódok is megjelentek, amellyekkel a jármű viselkedése a pillanatnyi vezetési helyzethez igazítható. Az ötajtós EcoBoost-motoros változatokhoz alapáron kínált folyamatos lengéscsillapító vezérlés (Continuously Controlled Damping, CCD) rendkívül kifinomulttá teszi az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (Short Long Arm, SLA) független hátsó felfüggesztés működését.

A Ford most először alkalmazta elsőkerékhajtású autóban az amerikai BorgWarner Inc. által kifejlesztett elektronikus vezérlésű, részlegesen záró differenciálművet (electronic Limited-Slip Differential, eLSD). A sebességváltóba beépített számítógép-vezérlésű szerkezet hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, ezzel megakadályozza az első kerekek kipörgését, ami ívmenetben vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást.

Az autó fékteljesítményét ugyanolyan szigorú teszteken értékelték, mint a Ford GT szupersportkocsiét. A C2 architektúra elektronikus fékrásegítése (Electric Brake Booster, EBB) gyorsabban építi fel a féknyomást, mint a hidraulikus rendszerek.

A csúszós/vizes út (Slippery/Wet), Normál, Sport és a versenypálya (Track Drive) beállítások a Performance Pack csomaggal felszerelt modellekben a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően hangolják át az eLSD, a CCD, az elektromos szervokormány (Electric Power-Assisted Steering, EPAS), a gázpedál, az automata sebességváltó, az elektronikus stabilitásvezérlés (Electronic Stability Control, ESC), az elektronikus hangzásjavítás (Electronic Sound Enhancement, ESE) és a klímarendszer beállításait. Az alul lapított karimájú kormánykeréken elhelyezett "Sport" gombbal ez az üzemmód közvetlenül is kapcsolható. - ... a kellemes utazóautó egyetlen gombnyomásra igazi izomautóvá változik - fogalmazta meg a "Sport" gomb funkcióját Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója.

A hagyományos Focus ST műszeregység modernizálásához a Ford GT szupersportkocsi adott ihletet. A turbó töltőnyomását, az olajnyomást és az olajhőfokot jelző digitális műszerek most a Ford Performance műszeregység-kijelző 4,2 colos, színes TFT-képernyőjén jelennek meg. A 2.3 literes EcoBoost motorral szerelt változatban a teljesítmény csomag (Performance Pack) részeként kínált rajtautomatika (Launch Control) biztosítja a gyors és egyenletes állórajtot.

A tervezésnél fontos volt, hogy a Focus ST ugyanolyan kényelmes legyen, mint amilyen élvezetes a vezetése, ezért a Ford Performance mérnökei milliméteres pontossággal állították be a remek oldaltartású első Recaro üléseket. A tágas első válltér és a kategóriaelső hátsó térdtávolság mellé az 1653 literes maximális rakodóteret is sikerült átmenteni a Focus SW-ből.

Az ST kivitel 10 mm-rel került közelebb az aszfalthoz, mint az alapmodell és új felfüggesztést is kapott, amely elől 20, hátul 13%-kal merevebb, mint a Focus-é. Az autó alá Michelin Pilot Sport 4S abroncsokkal szerelt 18 illetve 19 colos felnik kerültek, elől 330 mm-es, hátul 302 mm-es féktárcsákkal. A Performance Pack-ban vörösek a féknyergek.

Az autó tervezésekor fontos szempont volt az is, hogy a leendő vásárlók ösztönösen, stresszmentesen és kényelmesen vezethessék az autót. A Focus ST kínálatában többek közt a következő új vezetés-támogató technológiák szerepelnek: az adaptív sebességtartó automatikát (Adaptive Cruise Control, ACC) ezentúl takarékos Stop & Go rendszer, sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer (Speed Sign Recognition, SSR) és sávközép-tartó (Lane-Centring) technológiák egészítik ki, adaptív fényszórórendszer új, kamerával működő prediktív kanyarfénnyel és jelzőtábla-felismerővel (Adaptive Front Lighting System, AFLS), egyetlen gombnyomásra működő aktív parkolóasszisztens 2 (Active Park Assist 2), Head-up display és kikerülő kormányzási asszisztens (Evasive Steering Assist, ESA).

A SYNC 3 kommunikációs- és szórakoztató rendszerben a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül, illetve hangutasításokkal kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés.

A vadonatúj Focus ST 2019 nyarán jelenik meg az európai piacokon.

Ford Focus production at the Ford Saarlouis plant in Germany
Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő