Fotók

Landwind X-Pedition Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition

Landwind X-Pedition - versenyben az importõrök is


4x4 online, ADAC
2007. február 7.

A Jiangling Landwind elõször 2005-ben Frankfurtban keltett érdeklõdést. Az Isuzu Rodeo MK1 illetve az Opel Frontera alapjaira épülõ autót egy év múlva már új néven - X-Pedition, áttervezve mutatták be a párizsi Motor Show-n. A magyar vezérképviseletért több cég is verseng, a befutó várhatóan a Land Rover és a Jaguar importõre, a Cél Motors lehet.

Eddig a magyar és részben az európai autópiac is "nélkülözte" a kínai gyártású autókat. Pedig mára a kínai autógyártók komoly gyártó, illetve összeszerelõ tapasztalatokat szereztek.
A Chery a Lotus Engineering and Mitsubishi Automotive Engineering segítségével fejlesztette a Tiggo SUV modellt. Az autó elsõ látásra a régi Honda CR-V-re, az Opel Antarára vagy Chevrolet Captivára emlékeztet. A shanghai SAIC (Shanghai Automotíve Industry Corporation) meg éppen a General Motors és a Volkswagen partnere, de együttmûködik az MG Roverrel is.

A kínai gyártók autói általában 25-30 százalékkal olcsóbbak, mint a hasonló kategóriájú, de máshol gyártott gépkocsik.

Nem tûnik irreálisnak a hír, mely szerint akár már az idén megérkezhetnek az elsõ kínai autók hozzánk is. Eleinte 4-5 nagyobb márka piacra kerülésével számolnak, viszont évente 4-5 000 darabos eladással és ez több, mint a koreai autók magyarországi eladási mutatója.

A piac reakciója - a Landwind X-Pedition "halálautó"

A tavalyi párizsi Motor Show-n megújítva mutatták be a Landwind X-Pedition-t, amely Németországban 15 ezer euróba kerül és így 50-60 százalékkal olcsóbb, mint a vetélytárs Kia Sportage vagy a Hyundai Tucson modellek.
A piac a maga módján reagált. Keresett egy fogást az autón, talált és azóta nemes egyszerûséggel így nevezi a média: a "kínai halálautó".
Az európai NCAP biztonsági szabványa szerint gyorsan megtörte az ADAC, a német autóklub, és megállapította, hogy töréstesztjeinek 20 éves története során soha ilyen gyengén nem szerepelt még jármû. Nemcsak az "A" oszlop hajlott el, és csökkent le az "élettér", de a kormánykerék is erõteljesen az utastérbe nyomult. A terepjáróban nincs blokkolásgátló (ABS), sem merevítõk az ajtókban, és légzsákból is csak egy van, a kormányban. Nem stabil az utastér, illetve nem többrészes a kormányoszlop, valamint nincs lekerekítve a mûanyag a térdeknél és fejmagasságban. Az utastér merevségére az adható 5 pontból NULLA pontot adtak. A légzsákot teljesen hasznavehetetlennek minõsítették. Ráadásul kiderült, hogy oldalütközésnél a felhasznált kõkemény, éles mûanyagok a fejbe hatolva átszúrhatják a koponyát is.
Kész.
Az ADAC véleménye szerint "ilyen alacsony biztonsági szinttel nem szabadna Európában forgalmazni a jármûvet."
Arra azért gondosan ügyeltek, hogy a donormodelleket véletlenül sem tesztelték egyidejûleg, és nem említették, hogy ilyen teszt az Isuzu Rodeo MK1-el vagy az Opel Fronteráról készült-e valaha. A lényeg a vélemény: nem szabadna Európában forgalmazni a jármûvet.
Bizonyosan kizárható, hogy nem az ellenérdekelt európai gyártók miatt festették sötétebbre a kínai autó biztonságáról kialakított képet?

Mindezek ellenére már 2005 óta napirenden van a Landwind magyarországi importja.
Garoan Tobe, az európai régió 27 országba importjogosultságot szerzett holland Landwind Bijvelds Europe egyik értékesítõje szerint "még idén" szeretnék eladni az elsõ Landwindeket hazánkban és több lehetséges márkakereskedõvel is tárgyaltak már. A magyar vezérképviseletért több cég is verseng, a befutó várhatóan a Land Rover és a Jaguar importõre, a Cél Motors lehet.
Érdekes viszont, hogy a landwind.hu domain tulajdonosa egy egri kft.

Hollandiában átszámítva 4 millió forint körüli árért kínálják a Landwind X-Pedition terepjárókat.