Fotók

Mercedes-Benz G-Class Mercedes-Benz G-Class
a karosszéria választékban van négyajtós hosszú

Mercedes-Benz G-Class kívül csak a hátsó LED világítótestek tûnnek fel

Mercedes-Benz G-Class cabrio (elektrohidraulikus tetõvel) változat

Mercedes-Benz G-Class Bi-Xenon fényszórók vannak a ködlámpákban is

Mercedes-Benz G-Class az induló modell a 224 lóerõs V6-os G 320 CDI dízel

Mercedes-Benz G-Class az utastérben a mûszerfal újult meg

Mercedes-Benz G-Class a már emblématikus három elektromos kapcsoló is a mûszerfalon: az elsõ, a hátsó és középsõ differenciálzárak

G Merci - a kocka nincs elvetve


4x4 online
2007. április 30.

A huszonnyolc éves modell szögletes formája dacol a divatirányzatokkal - ugyanolyan mutatós a strandsétányokon, mint a sáros hegyi terepen vagy éppen a betondzsungelben. Az igazi értékei azonban belülrõl fakadnak.

A 80%-os emelkedõ, az 54%-os oldalmenetek, vagy az 50 cm mély vízesárkok igazán nem tartoznak a hétköznapi terepkörülmények közé, de ebben az autóban még ilyen helyzetekben is kényelmes, luxuslimuzinra emlékeztetõ belsõ térben utazhatunk, miközben akár a legerõsebb Mercedes személyautó-dízelmotor dolgozik benne.

Röviden a történet

1972-ben a Mercedes a nagy haszonnal kecsegtetõ hadiipari megrendelések elnyerésére határozta el egy terepjáró - személyautó kifejlesztését. Mivel az osztrák Steyr Puch-nak akkor már komoly traktorgyártó hagyományai voltak és a traktorokhoz megbízható erõátviteli rendszert fejlesztett, ezért velük alapítottak közös céget Geländefahrzeug GmbH néven. Az új Mercedes kizárólag a Steyr Puch gyárban készült és civileknek is árusították. A Mercedes-Benz G modellt 1979-ben mutatták be, amely aztán az általános gyári modellátkeresztelés során értelemszerûen a G-osztály (G-Klasse) nevet kapta. Mára a gráci gyár neve is megváltozott, most Magna Steyr.

Facelift, az arcfrissítõ

A legutóbbi frissítés során a '79 óta szinte változatlan autón kívül csak a hátsó világítást cserélték LED-esre, míg az utastérben a mûszerfal újult meg. A kormány az E-osztályból ismerõs, a középkonzolban pedig helyet kapott a Comand APS színes LCD kijelzõje, amelyen a navigációtól kezdve a rádión át a DVD-ig minden megjelenik.
A motorkínálat is változatlan maradt, az induló modell a 224 lóerõs V6-os G 320 CDI dízel, ennél szériafelszereltség a részecskeszûrõ és teljesíti az EU4 kipufogógázra ajánlott elõírásait, ezt követi a 296 lóerõs benzines V8-as G 500, végül a piramis tetején a G 55 AMG található, 476 lóerõs kompresszoros V8-assal a szögletes orrában.

A motortér igazi terepes érdekességei továbbra is a szellõzõcsövek. A német "mindenre gondolunk" - elv szerint ezek egyrészt a lámpabúrákba és a ködlámpákba, másrészt a központi differenciálba vezetnek levegõt a motortérbõl. Ha ezek üzemmelegek és az autó netán belehajt a vízbe, a nem légmentesen zárt részek a belsõ levegõ lehûlése miatt hirtelen elkezdenék beszívni a vizet, így viszont a csöveken továbbra is meleg levegõt szívnak.

Széria a fényre sötétedõ belsõ tükör, a bõrbevonatú kormány, az elektromos ablakemelõk, a memóriás motoros ülések, a tolatóradar, a karter- és hûtõvédõ lemez, a hõvédõ üveg és a kétkörös Thermatik klíma, mint a C osztálynál. Fûthetõk a külsõ tükrök (ha az elektromos tükörállítás gombját a jobb oldalira állítjuk, akkor a jobb tükör minden hátramenetnél lefordul, és a járdaszegélyt mutatja). Egyszóval csupa olyan dolog, ami azt jelzi, hogy a G-Mercinél nem spóroltak semmi szükségessel, aminek a terepezés során örülni tudunk. Szintén nem hátrány terepen az állandó összkerékhajtás, a stabilitást elõsegítõ Traktions-System 4ETS és az ESP. Mindezek szintén a szériafelszereltség részei.
Megmaradt a már emblématikus három elektromos kapcsoló is a mûszerfalon: az elsõ, a hátsó és középsõ differenciálzárak. A G-osztályban minden modell eminens: széria a hétsebességes (7G-TRONIC) automata váltó is. A karosszéria-választékban van négyajtós hosszú, kétajtós rövid és cabrio (elektrohidraulikus tetõvel) változat.
És legvégül valami, ami nélkül nincs autó a XXI. században: Bi-Xenon fényszórók vannak a ködlámpákban is!


A márkával kapcsolatos cikkek:

Mercedes-Benz ML 320 CDI - a 15 milliós "hajó"