Add to Google    RSS

Toyota Auris - ha a szingli férjhez megy


4x4 online
Forrás: Toyota Motor Hungary
2007. április 14.

A pénz mellett az arany (aurum) víziója is lebeghetett a marketingesek előtt, amikor nevet választottak az új Toyotának. Pontosabban az aurum is, röviden az aur is. Talán így lett az autó neve Auris? Az új modellel végérvényesen kettévált a korábbi alsó középkategóriás termékvonal, a sedan maradt Corolla, a ferdehátú neve Auris lett.

Az új modell koncepciója "a vezető köré épített autó". Ennek megfelelően a belülről-kifelé építkezés elvét követték, fontosnak tartva a vezető és az utasok kényelmét és biztonságát. A tervezéskor szempont volt a javítási költségek csökkentése is. Európai autó, a dizájn a dél-franciaországi ED2 központban készült, Angliában és Törökországban gyártják.

A "C" szegmens vásárlói a 30-40 éves korosztály, a szinglik és a fiatal házaspárok. Ennek megfelelően tervezéskor a gyerekekre is fokozottan odafigyeltek. Sík a hátsó padlólemez, pohártartó van a hátsó ülések könyöktámaszában és az Isofix ülésrögzítőkkel is a gyerekekre gondoltak. Az autó az EuroNCAP gyermekbiztonsági tesztjén ****-ot kapott.

Ami a belső dizájnt illeti, a futurisztikus, híd hatású középkonzol a legfeltűnőbb újdonság. Elsőre ugyan inkább olyan, mintha egy kéziporszívó lenne, amelyen a kézifék a fogantyú. Funkcionálisan viszont bevált, a sebességváltó kar közelebb került a kormányhoz.

Érdekes műszaki újdonság az elektromos szervokormány, amellyel álló motornál is van szervohatás. Csökkenti az üzemanyag-fogyasztást is, mivel nem terheli a motort állandóan, csak akkor működik, amikor a rásegítés valóban szükséges, illetve nincs szüksége hidraulikafolyadékra se.

Az Auris akár kilenc légzsákkal is rendelhető, beleértve a vezetőoldali térdlégzsákot is. Alapfelszerelés a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és a vészfékrásegítő (BA). A menetstabilizáló elektronika (VSC), a kipörgésgátló (TRC) és a xenon-fényszórók opciós tartozék.

A motorválaszték három dízel és két benzinmotor. A dízelek 177, 126 és 90, a benzines 1.6-os dual VVT-i 124 lóerős. Van 97 lóerős 1.4 literes VVT-i motorral is.

A csomagtér alapból 354 literes, az "Easy Flat" rendszerű hátsó ülések (ld. Corolla Verso) egy mozdulattal elfektethetők.

A javítási költségeket elsősorban a karosszéria elemek kisebb deformációjával, illetve csavarkötéssel rögzített karosszériaelemekkel csökkentik.

Tetszett
A kormányról is kezelhető Multi-Mode sebességváltó és a GSI (Gear Shift Indicator), amely zöld fénnyel figyelmeztet, ha elfelejtünk váltani és túlpörög a motor.

Magyarországon március közepén került forgalomba, ha jól felszerelik, tokkal-vonóval 7 millióra is kikerekedhet a vételár.