SEAT Altea Freetrack - már csak ez hiányzott
4x4 online
2007. május 23.
Az Altea XL MPV alaposan megemelt változatával (új) terepre téved a SEAT is.
Most már tényleg nehéz olyan európai autógyárat találni, amelyiknek ne lenne 4x4-es modellje. A SEAT sem úszta meg, ha nem is fejlesztettek valami eredetit, ügyesen húztak le egy újabb bõrt az Alteáról. Kezdetben volt az alap MPV, majd az XL és most itt a 4x4 - a Freetrack is.
Az elsõ igazi off-roadnak pozícionált SEAT modellt, az Altea Freetrack Prototype-ot az idei genfi Autószalonon mutatták be. A Prototype-hoz képest most a szériagyártású Altea Freetrack alaposan megváltozott, de koncepciója láthatóan megmaradt.
A karosszériát végül csak 40 mm-el emelték meg, az utastér a kagylóülésekkel maradt 2+2 elrendezésû.
A legfeltûnõbb, hogy a pótkereket lehagyták a hátsó ajtóról. Az oldaláról szintén elhagyták a
mûanyagból készült ajtóvédõ profilt, megmaradtak viszont az
aluminium betétek, amelyekkel az elsõ és a hátsó fényezetlen lökhárítót erõsítették
meg. Szélesebb lett a szintén fényezetlen sárvédõ, a hátsó lökhárítóba LED-es
zárófényt építettek be.
Kétliteres FSI motorja már ismerõs az új Leon Cupra-ból, a 200 lóerõnyi teljesítmény hatsebességes kéziváltón keresztül jut a kerekekre. A benzines motorral a 100-as tempót 7,5 másodperc alatt éri el, 214 km/óra a végsebessége. Van egy 170 lóerõs dízelmotoros változata is, ezzel a motorral 8,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 204 km/óra.
Az Altea Freetrack-et családi terepjárónak tartják a SEAT-nál, amellyel igazi közös off-road élményt élhetnek meg a szülõk a gyerekekkel, de száguldhatnak vele országúton is. Erre azonban leghamarabb õsszel kerülhet sor, a szalonokba szeptemberben érkezik.
A márkával kapcsolatos cikkek:
Új tag az Altea családban - XL, a család barátja