Infiniti - a lélek nyugalma, a vezetés élménye a Váci úton

Megnyílt az első hazai Infiniti Galéria.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Recesszió ide, recesszió oda, a prémium szegmens gyártói mégis optimisták. Az Infiniti is. A márka 1989 óta a Nissan csoport része, az Infiniti modellek gyártása és forgalmazása elsőként az Egyesült Államokban kezdődött meg. Jelenleg már tizenöt országban több, mint 230 kereskedő értékesíti a japán luxusmárkát. "Mi olyan emberek vagyunk akik nem egyszerűen mechanikus tárgyakat tervezünk, hanem élvezzük a valós életre való tervezést" - vallják a cég mérnökei. "Az Infiniti filozófiája szerint a luxus és az ügyfélközpontú kiszolgálás már a szalonban megtett első lépéseknél elkezdődik és az autó teljes élettartalmán át tart" - állítják a cég marketingesei. Ez a magyarázata annak, miért helyez az Infiniti a technikai kuriózumokkal telepakolt prémiumkategóriás autók mellett olyan nagy hangsúlyt a szalonok kialakítására is. Az IREDI (Infiniti Retail Environment Design Initiative) koncepció szerint berendezett értékesítési pontok ugyanolyan luxusélményt kell hogy nyújtsanak az oda belépő vásárlóknak, mint az exkluzív boutique hotelek. Ezért nevezik Galériának a különleges belsőépítészeti megoldásokkal, speciális designelemekkel berendezett és rendkívül értékes modern festményekkel dekorált Infiniti szalonokat. Kialakításukhoz állítólag a híres tokiói sugárút, az Omotesando adott inspirációt, ahol a luxusmárkák koncentrációja a legnagyobb a világon. Nem tudunk másra gondolni, csak arra, hogy a magyar importőrt is ez inspirálta, amikor a híres budapesti sugárútra, a fényűző Váci útra esett a választása az első hazai Infiniti Galéria helyének kiválasztásakor.

Mivel a gyár elsősorban vevőigény szerint, megrendelésre gyárt, a vásárlók a szalonban megtalálható érintőképernyős I-view rendszer segítségével tervezhetik meg és állíthatják össze saját autójukat. A variációkat, változtatásokat a szín kiválasztásától kezdve a kerék stílusán át az autó belső kárpitozásáig egy hatalmas képernyőn, az autó háromdimenziós képén lehet nyomon követni. Az így megtervezett, egyedinek tekinthető példányok aztán száz százalékban Japánban készülnek el 3-4 hónap alatt.

A magyar kínálatban természetesen szerepel a teljes európai modellválaszték, az FX37, az EX37, a G37 és a G37 Coupé is. A 3.7 literes, 320 lóerős benzines motorral szállított modellek mellett az FX50S 390 lóerős, ötliteres motorral érkezik. A dízelmotoros és a hibrid jövőre várható.

Az importőr szerint az első évben az Infiniti célja "csupán" a stabil márkaismertség és imázs kialakítása, az eladási számok csak másodlagos fontosságúak. Jövőre már szeretnének 110-120 autót eladni.