Sorozatgyártásban a BMW X1 - ossi meló

1 beszólás

Boldogok a szászok, mert náluk készülhet a bajorok új üdvöskéje!

BMW X1 E84 SAV

Miközben a világ feszülten figyel, és már számolja a napokat az X1-es frankfurti bemutatójáig, a BMW lipcsei üzemében szeptember elsején megkezdődött a tömeggyártás. Egyelőre még nem túl nagy a "tömeg", de az első bemutató-páldányokat már az elkövetkező napokban, hetekben megkapják a (német) márkakereskedések. A gyári előzetes szerint "Európába" október 24-én érkezik.

Bár autó még nincs, a szalonokban máris megkezdődött az előértékesítés. Állítólag olyan nagy az érdeklődés, hogy Lipcsében szeptemberben különműszakokat indítanak a várható kereslet kielégítésére. A gyárban eddig két műszakban, a hét öt napján naponta 730 autó készült - az 1-es sorozat minghárom modellje, a háromajtós, a kupé és a cabrio -, de amikor felszökött a kereslet, 3-as sedan is legördült a gyártósorról. Ez a gyártási profil bővült most a napi 75 darab X1-essel és ezért kellett beindítani szombatonként a különműszakot. (Régen ennek olyan szép neve volt: "Kommunista szombat". Most nosztalgiázhatnak az egykori ossi dolgozók, mert az év végére a BMW már napi 300 darab gyártását tervezi!) Jó hír a nehéz időkben, hogy a napokban adják át a 100 milló euro-s beruházással elkészült új présüzemet, ahol közel 150(!) dolgozó kap munkát.

A hivatalos típusjelzés szerint BMW X1 E84 SAV hatféle hajtás- és motorváltozattal készül: xDrive28i, xDrive23d, xDrive20d, sDrive20d, xDrive18d és sDrive18d. A flotta zászlóshajója a hathengeres benzines xDrive28i. A 258 lóerős prémium-kompakt aszfaltjáró kevesebb, mint 7 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, tuningcsomag nélkül 205 km/óra a végsebessége.