2019 Ford Focus - a választék gyönyörködtet!

A negyedik generációs Focus-család tagjait nemcsak kívül, hanem belül is az egyedi formai megoldások és anyagok teszik változatossá.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
Nem, nem patika! Gyár!

A hazai bemutatón óriási szerencsénkre sikerült azt a 182 lóerős, 1.5 EcoBoost motorral és 6 fokozatú manuális váltóval szerelt modellt is vezetni, amelyből kiszállva elismerően állapíthattuk meg, hogy valóban igaz, amit Gunnar Herrmann, a Ford-Werke GmbH vezérigazgatója állít: ez a Focus a legjobb, amit a Ford valaha is piacra dobott Európában! Nem véletlenül jobb, fejlettebb és innovatívabb, a Ford mintegy 600 millió eurót fektetett be a németországi Saarlouisban, ahol a futballpálya méretű gyártócsarnokban a legújabb Focus készül!

Bivalyerős motor, szinte hangtalan futás az autópályán, az aktív lengéscsillapítóknak köszönhető, csodálatosan finom rugózás... Ezek voltak az első benyomásaink, a gyári adatok csak megerősítették, hogy igazi sikermodellt vezettünk. Már az alap motorválaszték is imponáló, van hengerlekapcsolással takarékos háromhengeres 1.0 és 1.5 literes 125 illetve 150 lóerős benzines EcoBoost és 1.5 valamint 2.0 literes EcoBlue dízel, minden motorral rendelhető 6 fokozatú manuális és 8 fokozatú automata váltó is. Az autó 5 ajtós és kombi változatban, Trend, Technology, Business és Titanium felszereltséggel, sportos ST-Line karosszériával, emelt hasmagassággal (Active Crossover) vagy Vignale luxusváltozatban összesen 14-féle színben rendelhető.

A Focus idén nyáron maximális, 5 csillagos értékelést kapott a független törésteszt-intézet, az Euro NCAP vizsgálatán, a minősítésben közrejátszott, hogy a karosszéria szerkezete és az ultraszilárd acélból készült utascella egyaránt óvja az utasok testi épségét. Az autó orr-részének energiaelnyelő képessége 40 százalékkal jobb lett, amiben az is fontos szerepet játszik, hogy a karosszériaszerkezet 33 százaléka ultranagy szilárdságú, présedzésű bóracélból készül.


Az "emberközpontú autó" olyan sokféle vezetéssegítő rendszert kapott, hogy ezeket még felsorolni sem könnyű! A "Ford Co-Pilot360" gyűjtőnéven emlegetett technológiában minden olyan innovatív, modern műszaki megoldás benne van, ami a kompakt szegmensben manapság elvárható. Néhány ezek közül már a jövő járműve, az önvezető (autonóm) autó 2. szintjét is megvalósítja. Az új Focusban a vezető rendelkezésére álló vezetéssegítő rendszereket három radar, két kamera és 12 ultrahangos érzékelő szolgálja ki!

Az Adaptív Sebességtartó Automatikát (Adaptive Cruise Control, ACC) ezentúl Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer (Speed Sign Recognition, SSR) és Sávközép (Lane-Centring) technológia egészíti ki. Nagy segítség az Aktív Parkolóasszisztens 2 (Active Park Assist 2) és Kiállássegítő rendszer, a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer (Pre-Collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detection) és az Aktív Fékezéssel kiegészített Keresztirányú Forgalomfigyelő (Cross Traffic Alert with Braking, CTA). Ez a rendszer automatikusan fékez, ha gázolásveszélyt észlel, és a vezető nem reagál a figyelmeztetésre.

Az Adaptív Fényszórórendszerben az új, kamerával működő Prediktív kanyarfény és Jelzőtábla-felismerő világítás (Adaptive Front Lighting System with new camera-based Predictive curve light and Sign-based light) már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját. A rendszer felméri az autó előtti útszakaszt, és a jelzőtáblák információit is felhasználja.

Mostantól a kompakt szegmensben is helyet kapott az Állítható Sebességhatároló, az Automatikus Távfény, a Holttérfigyelő rendszer a nagylátószögű tolatókamerával (Blind Spot Information System with Cross Traffic Alert; Rear wide-view camera) Az európai piacon a Focusban jelent meg a Ford Head-up Display rendszere , ami abban segít, hogy a vezetőnek minél ritkábban kelljen levennie a tekintetét az útról, mivel a rendszer minden fontos információt a látómezőbe, a szélvédő előtti üveglapra vetít.

A komfort és kényelem kapcsán érdemes még szólni a B&O PLAY prémium audio rendszerről, az 5 ajtós 1354 és a kombi 1653 literes csomagtartójának kézhasználat nélkül nyitható ajtajáról és a vezeték nélküli telefontöltő tálcáról. A FordPass Connect beépített fedélzeti modemmel felszerelt Focusok eCall funkciója egy súlyos baleset után automatikusan vészhelyzeti segélyhívást indít, és lehetővé teszi, hogy az utasok a tetőkonzolon elhelyezett SOS gomb megnyomásával közvetlenül kapcsolatba léphessenek a vészhelyzeti szolgálatokkal.