Ken Block Hoonitruck-jába építették be a 3D-s fémnyomtatás világrekorderét

A driftkirály egy Ford F-150-en tanult meg vezetni.

Ken Block, csakúgy mint az amerikaiak milliói, régóta a Ford-pickupok szerelmese. A Gymkhana TEN-ben, a legújabb videon feltűnik egyik régi kedvence is, egy 1977-es Ford F-150, amit a Ken garázsban Hoonitruck-nak becéznek. Ahhoz, hogy a szörnyeteg gépházában ugyanaz az ikerturbós, 3.5 literes V6-os EcoBoost motor düböröghessen, mint a Ford GT-ben, el kellett készíteni egy bonyolult formájú, alumínium szívócsonkot. Ez lett az autóipar történetének legnagyobb 3D fémnyomtatású alkatrésze, amit valaha is beépítettek egy működő járműbe.

Ken Block's 3D Printed Hoonitruck Intake Manifold | Ford Performance
A Ford Performance mérnökei a német Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule in Aachen (RWTH Aachen University) munkatársaival együttműködve készítették el az alkatrészt, ez szállítja a levegőt a turbótöltőktől a hengerekhez. A sikeres közös munkájuk eredménye, hogy a Hoonitruck több mint 900 lóerővel égeti a gumikat Ken Block alatt.


Ken Block's Gymkhana TEN 3.5L Ecoboost Hoonitruck Engine | Ford Performance
A 3D nyomtatás egy szerszámgépek nélküli gyártási technológia, amelyet a Ford általában a járművek fejlesztési szakaszában alkalmaz a különböző műszaki ötletek tesztelésére és finomítására. Raphael Koch, a Ford Európa fejlett anyagok és eljárások részlegének (Advanced Materials and Processes, Ford of Europe) mérnöke szerint a szívócsonk bonyolult, hálószerű struktúráját nem lehetett volna elkészíteni hagyományos gyártási eljárásokkal. A Hoonitruck közel 6 kilogrammos szívócsonkjának elkészítése öt teljes napig tartott.

A 2017 Ford F-150 fékasszisztensének 3D-s nyomtatással készült alkatrészeiért a Ford megkapta a Society of Plastics Engineers (SPE) Társaságtól az Innovation Grand Award és Powertrain Award kitüntető díjat, a 2017 Ford Mustang Convertible egyik műanyag alkatrészéért pedig Additive Manufacturing Award díjat kapott.

Ford 3D Printing
Kapcsolódó írásunk:
Itt a Gymkhana TEN - 5 országban, 5 autóval, összesen 3939 lóerővel égette a gumit Ken Block

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő