DSG/S Tronic váltó

Fotók

Audi Q5 Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5 2009 - új, dupla kuplungos, hétsebességes DSG/S Tronic váltóval!

2008. március 17.

Kevés autó megjelenését elõzte meg annyi tanulmánymodell, annyi kémfotó és akkora várakozás, mint a "kis" Audi-SUV idei bemutatóját.

A hírverés már a Q5 névválasztással elkezdõdött. A Nissan illetve az Infiniti korábban kifogásolta a Q7 nevet is, állítólag azért nem hozta Európába a Q sorozatú modelljeit, mert az Audi Amerikában sem volt hajlandó lemondani a bûvös Q-ról. Ebben a történetben lehet némi igazság, mert tavaly Los Angelesben az Audi tanulmányt Cross Cabriolet quattro-ként mutatták be...

A Q5-öst már többször beharangozták, ennek ellenére a premier dátuma máig kérdéses. Elõször a márciusi genfi Autószalonra igérték, de ott a Q7-es V12 TDI változatát mutatták be helyette. A bemutató idõpontját kísérõ spekulációkat az a tény táplálja, hogy a Porsche a közeljövõben 31-rõl több, mint 50 százalékosra növeli tulajdonosi arányát a Volkswagen AG-ben és így várható, hogy ezentúl a közös fejlesztések nagyobb hangsúlyt kapnak. Teljesen logikusnak látszik, hogy a jövõben közös platformon fejlessze tovább saját közepesméretû prémium SUV-ját a Volkswagen és a többségi tulajdonos Porsche.

A legújabb kiszivárogtatás szerint a jövõ hónapban a pekingi Nemzetközi Motor Show-n leplezik le a Q7-es kistestvérét. A legnagyobb szenzációnak az ígérkezik, hogy az Audi MLP platformján, azaz az A4/A5 modellek padlólemezére épített autóban a hosszában beépített motorhoz már a második generációs, dupla kuplungos, hétsebességes DSG/S Tronic váltó csatlakozik. Az új szerkezet akár 550 Nm maximális nyomatékot és percenként 9000 fordulatot is elvisel.

Amerikának a tervek szerint háromféle motorral gyártják, egy 200 lóerõs, 2.0 literes, négyhengeres turbofeltöltéses és egy 3.2 literes V6-os 260 lóerõs benzinmotorral, valamint a legújabb fejlesztésû 233 lóerõs, 3.0 literes, V6-os "Bluetec" turbodízellel. Az európai motorvariációkról csak feltételezések vannak, az alapverzióba 160 lóerõs benzines és 143 lóerõs, 2.0 literes dízelt várnak, de lesz közvetlen-befecskendezéses 3.0 literes, 333 lóerõs kompresszoros benzines és 250 lóerõs dízel V6-os változat is. A kisebbik dízel hatfokozatú manuális-, míg a két másik az új DSG váltót kapja.

A sorozatgyártásra kész autóról készült elõzetes fotók tanúsága szerint a Q5 sokat örökölt a Q7 vonalaiból, de a tetõíve inkább coupé-szerû, ami még sportosabbá teszi a "sportcélú szabadidõautót". Az Audinál nem is titkolják, hogy a fiatalabb generációra is odafigyeltek a tervezésnél... Az elsõ fényszórók és a homlokfal az Audi Cross Cabriolet quattro tanulmánynak köszönnek vissza.

Az alapból összkerékhajtású Q5-ösnek komoly esélye van arra, hogy talán nem is a túl távoli jövõben a Porsche közepesméretû SUV-jában reinkarnálódjon.

- Audi Cross Cabriolet quattro - sztriptíz Los Angelesben
- Embargo után, premier elõtt az új Audi A4
- Audi Q7 4.2 TDI - 216 euró egy dízel lóért