Euro NCAP - 2011 legbiztonságosabb autói

Kategóriagyőztes lett a kecskeméti Mercedes is!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A legismertebb független európai közlekedésbiztonsági szervezet tavaly 53, a kontinensen először piacra került új modellből választotta ki kategóriájuk legbiztonságosabbjait - köztük már elektromos hajtású modelleket is. A European New Car Assessment Programme (Európai Új Autó Értékelő Program - Euro NCAP) a töréstesztek során azt vizsgálja, mi történik a felnőtt utasokkal és a gyerekekkel frontális ütközéskor, oldalütközéskor (fallal illetve oszloppal) valamint, hogy mennyire sérül meg a gyalogos, ha elgázolják. A tavalyi tesztek során a vizsgált járművek döntő többsége ötcsillagos lett, 11 kapott négy csillagot és csupán a Dacia Duster-t értékelték - enyhén pironkodva - háromcsillagosra.

Ezek voltak 2011 legbiztonságosabb autói, kategóriánként:
kis off-road 4×4-es: Audi Q3
szupermini: Chevrolet Aveo
kis családi autó: Ford Focus
kis egyterű: Mercedes B-Class
nagy családi autó: Volvo V60

Az öt csillagos ötös mellett az éves összesítésben jó eredményt ért el még a Chevrolet Malibu, a Mercedes M-Class, a Toyota Yaris, a Lexus CT200h, az Opel Zafira Tourer, a Hyundai ix20 és a BMW X1 is.

A Ford Focus az opcionálisan rendelhető, alacsony sebességnél bekövetkező ráfutásos ütközéseket megelőző Active City Stop, a fáradt vezetőt figyelmeztető Driver Alert Forward Alert és a sávelhagyásra figyelmeztető Lane Keeping Aid bevezetéséért különdíjat kapott, csakúgy, mint a Mercedes B-Class és a Volvo V60 az ütközések megelőzésére bevezetett Collision Prevention Assist és a City Safety, illetőleg az Autonomous Emergency Braking (AEB) vészfékrendszerért.

A nagy off-road 4×4-esek közt nem volt nagy küzdelem, az ötcsillagos Mercedes-Benz M-Class magabiztosan nyert a négycsillagos Jeep Grand Cherokee előtt.

Az Euro NCAP külön méltatja a Ford Rangers-t, mint a szervezet történetének első ötcsillagos pickup-ját, kiemelve a platós gyalogosvédelemből elért kimagaslóan jó eredményét. A négycsillagos VW Amarok "nem rugott mellette labdába".

A közlekedésbiztonsági szervezet történetében a Nissan Leaf az első ötcsillagos villanyautó, a kiváló eredménybe jelentősen belejátszott, hogy a falba csapódáskor a padló alá beépített akkumulátorcsomag nem szakadt ki a helyéről.

Idén tovább szigorodnak az ötcsillagos minősítés feltételei, mert a gyalogosbiztonság területén az 5 csillaghoz szükséges minimális szintet 40-ről 60 százalékra emelték. Változatlanul szélességük 40%-ával, 64 km/órával csapódnak az autók a falba, 50 km/órával csapódik a vezetőoldali ajtóba a kerítésfal és 29 km/órával a villanyoszlop. Jó esetben csak az Euro NCAP tesztlaborjában...