89. Pikes Peak International Hill Climb - ismét a Suzuki SX4 volt a leggyorsabb

1 beszólás

A Szörnyeteg legyőzte a Hegy Szellemét és megdöntötte saját, 2007-ben felállított rekordját!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Fantasztikus új csúccsal nyerte a hagyományos PPIHC hegyi felfutót az idén már 61 éves japán Nobuhiro "Monster" Tajima: vasárnap a 2011-es Monster Sport Suzuki SX4 Hill Climb Special-al megdöntötte saját, 2007-ben feállított, 10:01.408-as rekordját és 9:51.278 alatt autózott fel a Pikes Peak-re! Az Unlimited, azaz a "minden megengedett" osztályban ezzel az eredménnyel 18 másodperccel előzte meg a Hyundai Genesis RMR PM580-nal induló amerikai Rhys Millen-t (10:09.242) és 26 mp-el a francia Jean Philippe Dayraut-t (10:17.707), a 850 lóerős Dacia Duster No Limit pilótáját.

A 2010-es Monster Sport SX4 alapjaira épült idei autó elsősorban aerodinamikai finomításon esett át és még könnyebb lett. 3.1 literes, 910 lóerős ikerturbós V6-os motorja másodpercek alatt gyorsítja 200 km/órára a Tajima-val súlyosbított, 1180 kg startsúlyú, karbon és kevlár elemekből összerakott acélvázas autót. A 90,5 kgm nyomaték hatsebességes szekvenciális sebességváltón, háromtárcsás kuplungon és elöl-hátul hidraulikusan vezérelt, középen tárcsás differenciálművön át jut el a 295/40-20 FALKEN ZIEX gumikkal szerelt kerekekre.

A szintén élő legendának számító, ötszörös abszolút bajnok és nyolcszoros Pikes Peak kategóriagyőztes Rod Millen, Rhys Millen édesapja, a frissített Hyundai Genesis Coupe-val a 2WD kategóriában nyert (11:04.912). Ebben a kategóriában indult a magyar származású Kris Antal vagyis Antal Krisztián (13:29.417) is és 7. lett a Toyota Celica TG-S Turbo-val.

A tízperces álomhatárt rajtuk kívül csak Spencer Steele-nek (Wells Coyote) sikerült megközelíteni, ő az Open Wheel kategóriában győzött 10:42.366-es idővel. A 4WD kategória győztese, Brianne Corn 11:56.422 alatt futott végig a 2005-ös Subaru STI-vel a 19,9 km hosszú, 1400 m szintkülönbségű pályán. Mint a harmadik videóból kiderül, az 55 éves Bobby Regester-nek az idei verseny nem jött be igazán a 2005-ös Pontiac Sunfire-el, de a látványos bukást szerencsésen megúszta...

Az idei verseny egyik szenzációja volt, hogy az elektromos autók között indult az Év Autója, a Nissan LEAF is. Eredménye márcsak azért is figyemre méltó, mert 14:33.429 alatt úgy jutott fel a Pikes Csúcsra, hogy közben egyetlen gramm széndioxiddal sem szennyezte a 4300 m magas "Tajima-hegy" kristálytiszta levegőjét.